Gladys sa for siden:
:p:p:p La oss håpe neste uke går like fint..... Lykke til alle dere andre også, spesielt til dere som er like ferske som meg........
Gladys sa for siden:
:p:p:p La oss håpe neste uke går like fint..... Lykke til alle dere andre også, spesielt til dere som er like ferske som meg........
Levita sa for siden:
Gratulerer, godt jobba!
Jeg er også ny, og holder jeg til onsdag, har jeg også klart en uke. Har brukt uka til å oppgi konstant behov for sjokolade, og neste ukes mål er å fokusere mer på mengden av mat. Har vært ketogen (er det riktig uttrykk?) siden i alle fall torsdag, da jeg fikk stixene i posten, så det kan vel ikke ha gått SÅ dårlig. Må ta det litt steg for steg, jeg...:)
Når en uke er unnagjort, så er mye unnagjort, tror jeg... :D Skal bli spennende å veie seg til onsdag i alle fall...
Gladys sa for siden:
Jeg fikk også stixene på torsdag..... har testet alt for ofte, noen ganger knall lilla, og resultater helt ned til hvit..... men smaken i munnen er veldig fremtredende så jeg har stolt på den at jeg har gjort det riktig.... Veier ikke maten, men tar en sånn ca overslag. Gleden var stor da jeg så resultatet i dag.... Håpe håpe det blir samme neste uke..... Bunaden min-- her kommer jeg----
Lykke til på onsdag
Levita sa for siden:
Så bra! Høres ut som vi gjør det ganske likt. Jeg veier heller ikke maten, men har holdt meg på rosa-lilla hver gang jeg har målt siden torsdag kveld. Jeg drømmer om å komme inn i bunaden jeg fikk til konfirmasjonen (den er sydd ut en gang..kremt..men i alle fall...).
Skal ikke veie meg før onsdag, har jeg bestemt. Men målebåndet viste tre-fire centimeter mindre både rundt rumpe, mage og liv selv rett etter middag, så tror dette går rette veien.
Trener du? Jeg har stepmaskin i stua som jeg går en halvtime på ca. annenhver dag, og i går spilte jeg en hard innebandykamp (trener også innebandy hver uke) og håper dette er med til å bidra. Jeg har forsåvidt alltid trent, og derfor er jeg litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til trening, da Ketolyseboka legger opp til spaserturer som trim...
Så mange spørsmål for en førstegangsslanker... :rolleyes:
Gladys sa for siden:
Prøver å trene et par ganger i uka. step- body pump... men sliter med nakken, så siste uka har det vært lite. Prøvde meg på step i går, og det var knallhardt... så det kan stemme at det blir tyngre å trene aktivt uten karber.. vurderer et eple før trening så kroppen har mer å gå på.... Nei nå er det på tide å komme seg på nattevakt :-)
Levita sa for siden:
God vakt, og takk for "praten" :-) Lykke til med kuren!
Happy H sa for siden:
så bra!!!!grattis med gjennomført første uke m supert resultat;)
Eg ska starte på kuren imåro, og håper på en like bra uke som deg!=)
Lykke til videre!
Moni76 sa for siden:
Gratulerer så mye til dere som har kommet gjennom 1 uken :) Er bare å stå på, og det blir faktisk bare lettere og lettere! I allefall er det det jeg har opplevd!
Som dere veier ikke jeg maten (skal heller vurdere det hvis vekten stopper opp og blir stående leeeenge) men vekten forsvinner nedover så jeg bare jubler over å ha funnet en sånn fantastisk enkel og magisk kur som dette.
Forresten, sukker- og søtbehovet forsinner i stor grad, til slutt er det bare den bakstreverske hjernen som forsøker å fortelle deg at det du ser på faktisk smaker godt, men "trangen" etter det er borte :D så da er det bare å overse hjernens febrilske forsøk på å lure deg ;)
blomst85 sa for siden:
Hei.
En uke for meg oxo.... Gått ned 3 kg
Levita sa for siden:
Godt jobba, det må jeg si! 3 kg er jo kjempebra!
Photobscura sa for siden:
I starten kan det nok være hardt for kroppen å trene, fordi kroppen omstiller forbrenninga, hormoner kommer seg på plass, kroppen nærmest detoxer, dermed kan den første tida vise seg å være lite egna til hard trening. Det beste tipset er å prøve seg fram, ikke ta seg ut for hardt, og i hvert fall ikke den første uka. De fleste opplever etter en stund at de kan trene like mye som før, og noen har også bedre utholdenhet. At man trenger karbohydrater for å trene er en myte.
Og til slutt: :heia: dere! Bra gjennomført alle sammen, jeg er sikker på at bunadene sklir på som bare det om ikke altfor lenge!
Tvillingmamma:) sa for siden:
Hard trening funker dårlig uten karbs.. man løper ikke maraton eller sykler lange ritt uten tilførsel av karbs:) F.eks.. :D
Det får de lærde strides om. Jeg har hørt om flere som fint klarer å trene hardt på lavkarbo, og til og med maraton ;)
Leveren kan produsere glukogen av protein, det finnes flere artikler om dette, folk som trener på høyt nivå på lavkarbo. Så det så :)
indi sa for siden:
Forskjell på lavkarbo og ketose da... jeg opplever at jeg kan sprudle noe så aldeles rent fysisk når jeg er ute av ketose, i forhold til når jeg er i ketose, som natt og dag! Så jeg mener jo at en trenger mer kbh for å prestere på maraton etc enn det man trenger for å være i ketose!
Det tror jeg er forskjellig, jeg føler meg helt på topp fysisk i ketose, men jeg er heller ikke noen idrettsutøver, men!! jeg mener at det som sies om at man MÅ ha karbohydrater for å drive toppidrett, og da også innen langdistanse/utholdenhet er en scam!
Dere kan jo lese disse, f.eks:
rjr10036.typepad.com/askdrvernon/2006/09/marathon_preper.html
livinlavidalocarb.blogspot.com/2006/10/low-carb-marathon-runners-burn-fat-for.html
walking.about.com/cs/howtoloseweight/a/southbeach5.htm
www.frimm.no/Mineralerogvitaminervedmyetrening/tabid/249/Default.aspx
Men, nå synes jeg ikke vi skal la tråden avspore helt, da :)
indi sa for siden:
Jepp:)
Avsporing! Kom ikke på å sjekke hvor jeg var jeg...
Gladys, knallbra med første uke! Det er den verste... Er da alle vaner skal endres og ting er nytt, nå er det bare å kjøre på og ikke miste fokus, så går det kjempebra! Lykke til:)
Levita sa for siden:
God morgen!
I dag er det nøyaktig en uke siden jeg begynte også, og dette går jo slettes ikke så verst. Fikk ikke kjøpt badevekt før fredag (sier jo litt om min fornektelse av hvor tjukk jeg er...), og siden da har jeg gått ned 2,8 kg! Det er ganske motiverende! Håper på litt over 3 kg tilsammen til fredag da!
En bekreftelse på at dette kan fungere for min del, jeg må jo ærlig innrømme at jeg:visemuskl har lurt litt når jeg har sittet med bacon-/fettsmaken i munnen etter frokost :rolleyes:
Håper det fortsetter, tror vel ikke jeg kan forvente like mange kilo hver uke, men går det nedover, er det motiverende nok!
Ha en fin dag, alle sammen!
:visemuskl
Gladys sa for siden:
Så flott...gratulerer...... Får holde et lite øye med deg siden vi startet nesten samtidig :D...
Levita sa for siden:
Kan holde et øye med deg, jeg også! Har vel omtrent dobbelt så mange kilo som deg å ta av, ettersom du skal ned 12 kg, men moro å følge med litt, inspirerer å se andre få det til!
Tenk om, tenk om man kunne følt seg litt bedre når sommerferien kom....:cool:
Gladys sa for siden:
Når det gjelder kg er grensa på 12 et trivselsmål. Hvor jeg kan leve og være fornøyd med meg selv..... Drømmen hadde selvsagt vært 5-10 under der igjen, men det er nok ikke realistisk....men hvem vet ;).
Redselen er egentlig at jeg vil gå opp like raskt som jeg gikk ned... tror jo jeg har så kontroll at det ikke skjer, men hvem vet. Kilo som raser av har en tendens til å snike seg på når jeg ser bort.:eek:
Levita sa for siden:
Jeg tenker noen og tjue kilo til noe jeg kan leve med, jeg, og ti kg derfra til en vekt jeg ikke kan minnes at jeg har hatt noen gang i voksen alder, men som jeg sikkert burde ha. Men det betyr ikke så mye, har alltid trent og var ganske fornøyd for 20 kg, da jeg hadde god kondis og var ganske sterk og ikke SÅ tjukk :-) Nå er jeg skikkelig tjukk, har ikke så god kondis, men er i aktivitet flere ganger i uka.
Min frykt er akkurat den samme som din, tenk om den bare farer opp igjen? Må vel bare innse at jeg aldri kan gå tilbake til å spise mengder av godterier og kaker lenger. Men kanskje bittelitte grann av og til etterhvert. Akkurat nå frister det ikke uansett, klarer meg greit uten, i alle fall akkurat nå.
Tror vi begge skal få til noe bra før sommeren om vi holder oss like flinke som i uke nr. 1 :-D
Gladys sa for siden:
Da har vi en deal :D:D:D
Levita sa for siden:
Da er det en uke siden første veiedag, (og ti dager siden jeg begynte på kuren, men hadde ikke vekt med en gang) og jeg har gått ned 3,3kg. Veldig fornøyd med det, selv om jeg regner med at mesteparten er vann. Det er i alle fall motiverende :-)
I dag ble det Kaffebrenneri-kaffe (svart) i premie :-)
Vannet skal ut det også! Grattis :heia:
quebec sa for siden:
Dere er kjempeflinke alle som en :)
Første uka og uka etter den igjen syntes jeg var tøffe, men da sukkersuget forsvant litt og litt, så ble det bedre.
Masse lykke til videre :)
Levita sa for siden:
Ja, vannet skal ut det også. Også er det motiverende å se på tickerene til alle sammen hvor mye dere har klart. Da tenker jeg at "søren heller, jeg kan ikke være noe dårligere!!". Har kanskje et snev av konkurranseinstinkt også (drevet med konkurranseidrett hele livet på høyere og lavere nivå, og hater å tape)... Så konkurrerer med dere, selv om dere ikke vet det ;)
Dere som vet dette, jeg må vel regne med at det roer seg litt nå de neste ukene. Synes matopplegget går veldig mye greiere allerede, men kan jeg håpe på 6 kg til før 17.mai, eller er det altfor optimistisk (vet det er individuelt, men om det er helt urealistisk uansett, må jeg justere målene mine litt)?
Oooog, et spørsmål til, nå om grillpølser av kylling: Så en pakke med ti pølser (husker ikke merket) og regnet meg fram til i overkant av 2 karber i en, noe jeg tenker er akseptabelt for å kose seg med ei pølse av og til. Er det noe i veien for dette, er det noe jeg ikke har tatt med i beregningen her?
Og et lite tips for å få en liten annen smak i munnen: Fant mandelsmør (ristede, malte mandler med havsalt) på Meny i går blant spesialmatvarene. Et lite glass hadde 170 gr og kosta ca. 40 kr. Tror det var 7 karber pr.100 gr, men det holdt med ei teskje for å føle at man hadde fått noe godt i munnen. Anbefales!
Fredagshilsen fra meg :)
Det er sikkert ingenting i veien med å kose seg med en sånn pølse i ny og ne :) Vet det finnes ketolysepølser med omtrent ikke no karber i også.
Om du klarer å gå ned 6 kg til søttende mai, er som du selv ymter, vanskelig å si. Jeg aner ikke hvor mye du veier i utgangspunktet, om du har en slankehistorie med lavfett/pulverkurer, om du har insulinresistens, stoffskifteproblemer etc. Alt sånn påvirker vektnedgangen.
Levita sa for siden:
Jeg bør nok ned borti 35 kg, men veldig glad om jeg kommer ned 20 kg i første omgang. Ingen tidligere slankehistorie, utover bortkastede forsøk på å kutte ut godteri av og til... (selvfornektende i den tro at trening skulle holde det i sjakk, helt til jeg prøvde ut hormonelle prevensjonsmidler...da tok vekta av som en rakett og jeg klarte ikke å stanse det selv) :o
Frisk som en fisk, så vidt jeg vet, er i aktivitet flere ganger i uka, bl.a. spiller jeg aktivt innebandy. Fryktelig glad nå som jeg har gått ned 3,5 kg, kjenner det allerede på kroppen, er først de siste 6-7 kiloene jeg la på meg hvor jeg føler det har gått utover treninga, alt har rett og slett blitt mye tyngre. Derfor ønsker jeg så sårt å gå ned en 8-9 kilo så snart som mulig, så jeg føler meg lettere når jeg trener, resten kan gjerne gå litt saktere...
Har alltid hatt greit med muskler på kroppen og har lett for å bygge muskler, så tar det for gitt at det vil gå saktere når jeg etterhvert øker treningsmengden :-)
Det er en bra forutsetning, for om man har slanka seg mye, så kan det hende man har ødelagt forbrenninga si i en eller annen grad, eller at man bruker lang tid på å venne kroppen ril det nye kostholdet.
At du er frisk og trener er supert! Du har en del å ta av, så jeg kan jo si, rent hypotetisk at du har grei sjanse for å nå målet ditt til søttende mai, dersom du tar av i bra tempo, f.eks 1-2 kg i uka, men det er om du er veldig heldig, om du følger opplegget til punkt og prikke etc. Ingen løfter, men du har som sagt en god forutsetning.
Og så må du huske på at dersom du har bra med muskelmasse, og lett for å bygge muskler, så vil det påvirke vekta di, og jeg tror du over tid ikke behøver å tenke så mye på den, heller hvordan kroppen føles, så jeg vil anbefale deg på det varmeste å måle deg med målebånd i tillegg! Det er superlurt! For muskler veier mer enn fett i forhold til plassen det tar i kroppen. Lykke til :blomster:
Levita sa for siden:
Takk for svar. Jeg håper og tror :-) Jeg måler meg med målebånd, det har jeg gjort siden før jeg kjøpte badevekt, for jeg synes det sier nesten mer enn vekt alene.
God helg!
Helt enig!
God helg tilbake :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.