< Tilbake til oversikten

Er dette ok?

Livsglede sa for siden:

Har / skal spise dette i dag:
Frokost: 1 egg - 1 karb
3 skiver stranda skinke - 0 karb
3 skiver ost - 0,3 karb
2 ss vårløk - 0,5 karb
1 tomat - 2 karb :eek:

Lunsj: 86 g salat 1,3 karb
41 g tomat 1 karb
12 g rødløk 0,7 karb
34 g seter rømme 1 karb
1 boks tunfisk i olje

Middag: 140 g laksefilet stekt i meierismør 0,3 karb
71 g blomkål 2,13 karb
45 g brokkoli 1,4 karb
4 skiver ost + meierismør over grønnsakene

Kvelds: Lavkarboknekkebrød, bakt i dag:D 1 stk = 1,1 karb
pålegg baconost eller annen fet ost 0 karb

Mellommåltid/koz 3 stk cocosa med sjokolade a' 0,3 karb + 1 pose vingummi fra fibrol 60 gram, dritgodt var det. Klarte ikke å stoppe, var 0,4 karb. pr. 100 gr. Så rekner grovt at jeg har fått i eg 1,5 karb for kosens skyld, nam,nam....

Så totalt etter mine beregninger har jeg fått i meg 14,23 karb. på denne menyen:rolleyes: føler at jeg har spist og spist idag. Er dette passe mat eller er det for mye. Er stappende mett iallefall:p Ser det ok ut med fordeling av grønnsaker osv...:confused:

klementin sa for siden:

vil ikke ødelegge gleden for deg, men den vingummien fra fribol kan vi ikke spise :o

Smula sa for siden:

Du skal ha i deg mellom 15 og 20 karber daglig, ikke mindre.
Og som nevnt her, dropsene fra Fribol er OK, ikke vingummien.

Livsglede sa for siden:

Fillen, der bomma jeg gitt:eek: pokker.
Hvorfor kan vi ikke spise vingummien, har du noe svar på det:confused:
Den inneholder samme søtstoff som dropsen. Gode var de iallefall, men dumt om jeg detter ut av ketose p.g.a av dette:mad:

Smula sa for siden:

Har ikke prøvd vingummien selv, men vi har diskutert dette i flere omganger. Vingummien har en ekstra ting som dropsene ikke har, enten sorbitol eller xylitol. Begge deler er fy-fy. Best du sjekker en gang til.

Livsglede sa for siden:

Finner kun søtstoffet sucralose på pk. :rolleyes:bay the way.... er i ketose, nett sjekka, så da er vel ingen skade skjedd:rolleyes: håper jeg:o
Men skal holde meg borte fra de om de ikke er bra for oss ketolysere:p Satser alt på en bedre fremgan etter en treg start:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.