< Tilbake til oversikten

Vekta stoppa opp (Ketolyse)

nattinatt sa for siden:

Hei
Starta med ketolyse for ca 9 veker sidan.Første veka for jo nesten tre kilo, og eg var kjempefornøgd. Men seinere har det gått dårligere med vekttapet,og cm,sjølv om det ikkje er så aller værtst heller.Vog 68,5 når eg begynte, var nede i 63,5 ei stund,men no har eg vært opp igjen i 65. Akkurat no så ligger eg vel nett i underkant av 65. Eg ser jo at det kan ha blitt for masse lettbrus ei stund, og snop med kunstig søtstoff, så det har eg kutta ut.Likeledes kaffien, no holder eg meg til koffeinfri kaffi.
Så eg håper det vil begynne å skje noko igjen her!! Litt frustrerende når veke etter veke går, og det er stopp, og til og med litt opp igjen!:(Men no holder eg på med nille veker.
Men tenkte sette opp ein sånn gjennomsnitts dags meny, så kan dere sjå?:)
Frukost: Stort sett bacon, og egg,med litt salat til, og smøret som det er stekt i.
Formiddagsmat: Der sliter eg litt med å ete altså!! Men så var det den tabletten som skal taes.har brukt litt atkins bar,men skjønner jo at det må eg slutte med:rolleyes::oMen kanskje litt speke,tidligere ost,men det lar eg være no for å sjå.
Middag: Ofte stekte grønsaker,ca ein kopp,sopp,squash,blomkål,broccoli,
så noko kjøt eller kjøtdeig eller feit fisk.godt med smør på
Kvelds:Tidligere var det cc med kesam,og litt fun light saft,litt nøtter,det kutter eg ut no på nilleveka. Så igår var det ein halv avokado med reker, og ein bit kotelett etter middagen.
Ellers bruker eg litt speke mat.
Drikke: Mange liter med vatn, koffeinfri kaffi,ein kopp urte te uten sukker, og eg har cocosa i kaffien,særlig til de måltida eg får for lite fett i meg.
Så no er eg spent om dere har nokon innspel til meg??:p:p:p:p

nattinatt sa for siden:

Ja ja, eg kan jo gjerne sei at eg har gått ned samla 4,5 kilo på de ni vekene,og eg ønsker meg ned til 59/60 som var vekta mi før de to siste svangerskapa

indi sa for siden:

Kan lite om ketolyse jeg, så det er sikkert noen andre som kan svare bedre, men jeg syns et halvt kilo i uka er ganske greit! ?

Jeg samler masse vann i kroppen hvis jeg spiser for salt mat, og det kan jo være at all den gode spekematen (gu så eg savne det!!!) ikke er bra for deg...
Uansett er det ikke uvanlig å ha pauser i vektnedgang, og når det skjer er det bare å holde ut, holde på prinsippene, være sta, og så løsner det igjen, etterhvert!
Lykke til:)

Gerd sa for siden:

Hei :)

Jeg syns maten din ser grei ut jeg. Nå er det ikke mange kiloene du skal ned, og de siste er ofte de som går tregest. Men det er bare å smøre seg med tålmodighet og la kroppen få "summe" seg.
Måler du deg i tillegg til veiing? Det er ofte lurt, for cm kan bli borte selv om vekta står stille.

:)

terry sa for siden:

Kan det være at saltet i baconet/spekemat holder deg litt igjen?
Jeg spiser 2 kokte egg med ei eller to Lollypopskiver med hvitost med kaviar(den med egg typen i med 7 karber) til frokost. Bare for å være på den sikre siden :).

Men som gerd sier, det kan jo være at det er fordi det er de siste kiloene at det går trekt.

nattinatt sa for siden:

Tusen takk for svara!!Ja nesten alle kiloa for heilt til å begynne med, det er vel difor det føles litt frustrerende sikkert.Og de siste kiloa sitter jo som regel godt.Skal prøve å ikkje ete for mykje salt som binder væske, og så blir det spennende å sjå om det vil hjelpe og når eg kutta ut brusen(med påske så var det to ganger anna i brusen og..) Og det setter vel ut fettforbrenninga nokre dager og meiner eg å ha hørt!!Elles så fekk eg tak i lav karbo vin og på vinmonopolet,men skal kutte vinglaset ut og no å sjå nokre veker.Vil iallefall prøve to veker til slik som no,med minst mulig utenom rein mat, og så kan eg prøve å la være så salt som dere foreslo her.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.