Noen som har erfaring med dette?
Hvorfor man får det og hvordan man blir kvitt dem?
Jeg har hatt mine i over en måned nå, de er vonde, røde og sprekker om og om igjen.
Har prøvd å smøre dem (med 8 hour cream), har prøvd munnsårsalve, har prøvd å la dem være i fred. Det nyeste trikset er nå å tilføre e-vitaminer til kosttilskuddene mine. Ingenting ser ut til å fungere!
Finnes sånn usynlig plaster for munnsår. Husker ikke hva de heter, men sett på reklame, og de puster visstnok. Venninna mi har prøvd det, og sier det funker, hun tror det er fordi sårene ikke kommer i kontakt med bakterier eller blir irritert av spytt og mat. Worth a try :)
Takk for gode råd alle sammen! Får bare begynne i en ende og prøve - flytende plaster hørtes jo logisk ut så da begynner jeg der :)
Om det er trøske vet jeg ikke, jeg har legetime i morra så da skal jeg spørre!
Sinkmangel er nok en veldig god forklaring på hvorfor jeg har fått dette ja! Fant dette på nettet:
"Mage- og tarmsykdom kan i enkelte tilfeller føre til at kroppen ikke klarer å ta opp nok sink"
Jeg har hatt betennelse i magen i over 2 mnd...
Hvordan gjør jeg det da, Lise? Kjøper sinktabletter på apoteket?
Vet ikke om de er flytende, men de er gjennomsiktige i alle fall. Husker nå at de heter Compeed. (Sender deg en sms i tilfelle, jeg;))
Om de ikke hjelper mot sårene, så beskytter de i alle fall som sagt;)
Jeg har kjøpt sånn flytende sink på helsekosten som en sjekker med. Dersom den smaker vann, så trenger du sink, og dersom den smaker pyton, så trenger en det ikke.
Og så har jeg tatt Sinktilskudd etter hvor mye/lite den har smakt.
Nå leste jeg dette litt for seint, har kjøpt sinktilskudd allerede. Det kan vel ikke skade uansett :)
Var på flere apoteker, og flytende plaster finnes ikke lenger! Skikkelig kjipt. Får håpe at sinken hjelper da. Har kjøpt en potet også :eek::D, så skal smøre meg med den.
Neste steg om dette ikke funker er aloe vera!
Fikk råd fra legen om å smøre meg med sinksalve, og tok blodprøver for jernmangel og folatmangel. Håper sinken funker!! Lei av å se ut som om jeg har griset tomatsaus i begge munnvikene :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.