< Tilbake til oversikten

Der cd'er går når de dør.

Carbokiller sa for siden:

I et anfall av å påfylle min metale mup, fant jeg ut at jeg skulle dekorere en gammel cd som likevel var helt gåen. Eller død. Aldri gjort det før, så derfor ble jeg litt stolt over at dette ble resultatet:

MHM sa for siden:

Ingenting i veien med din mentale helse....! :D

Så utrolig kreativ du er. Den ble kjempefin. Skal den brukes til noe, eller er det pynt? (Her har du praktikeren skjønner du...:rolleyes: )

Praktikeren ja...
Sendeplate?
Nei, jeg hadde faktisk tenkt å lage en hel gruppe i litt forskjellig matchende farger og henge dem opp i en kjedelig hjørne, eller på utedoen på hytta. Alt ettersom....;) Det ække alltid det skal være så praktisk alt mulig vet du. Noen ganger er det bare morsom å være kreativ uten mål og mening!:)

Nille sa for siden:

Den var kjempeflott !! :_punk:

Så flink du er ! :klem:

Fedonisten sa for siden:

OI - kjære vene - så flott!!

[color=darkolivegreen][/color]
Hva har du gjort? Ser litt metalltråd og perler og gull og greier, men røper du fremgangsmåten eller?
[color=sienna][/color]
Du imponerer stadig du Carbokiller. Den mest bredspektra imponerer'n jeg vet om!!
[color=sienna][/color]
WOW!

Kan røpe det, ingen hemmelighet. Jeg bruker først noe som heter Versa Watermark. Et stempel som har lim i seg i stedet for blekk. Stempler hele cd'en med det. Deretter drysser jeg på UTEE embossingpulver som jeg varmer opp, 4-5 ganger. I siste omgang bruker jeg fargete embossingpulver som jeg varmer opp, og da glir fargene inn i hverandre. Stempler når det er varmt med gummi-stempler som er dyppet i gullstempelpute. Har noe som heter MESH som er gull stoff løs vevet som jeg også har dyttet ned i "suppen". Tredd perler på gulltråd som jeg vikler rundt.

Og for de som dette må fortone seg helt gresk for. Så må jeg si at alt dette er ting man bruker til stempling og kortlaging og noe som heter deep-embossing. Bare at her er det brukt på cd-plate i stedet. Du kan tenke deg teknikken brukt på kort, så får du temmelig flotte kort også.

Summer sa for siden:

Oioi! dette var jo bare kjempeflott!!

Du er jammen flink du! :ja: Skikelig kreativ,-bare det å finne på det...
imponert

Hvor mye koster kortene du lager?

Marit sa for siden:

Flott, slikt liker jeg.

Kreativ dame du, og cd'n den ble jo ganske pen da.
Kunst, kaller jeg slikt....

Kan jo ikke henge på en utedo den?

Marit:)

Anne sa for siden:

Så kreativt og morsomt, Carbokiller:D

Hvor får man tak i alle "remediene" du bruker da? Bortsett fram de gamle cd'ne da. De vet jeg hvor jeg har:eek: , men alt det andre?

www.stampoteket.com
www.kortoggodt.com

Dette er to av mange norske stemple/scrappe/kort butikker på nett som selger dette. Ellers finnes det i velassorterte hobbyforretninger. Panduro, SGS, Minnehjørnet osv. Stempling/scrapping har blitt veldig populært og enhvert hobbybutikk med respekt for seg selv burde ha stempler og embossing. Ståltråden og perlene hadde jeg liggende og slenge... Man tar egentlig bare hva man har. Mange hobbybutikker holder også kveldskurs over en kveld til flere kvelder på det med å stemple også. Veldig morsomt, og garantert personlige kort som ingen har fått før.

Fikk ideen fra rubberstamps.no, som er et fora for alle kort og stempelfrelste. Hvis du går inn der ligger det hundrevis av bilder som medlemmene har laget, der fikk jeg ideen. Som jeg nå skal utvikle videre hadde jeg tenkt.

Summer sa for siden:

Å, det forumet så jo kjempegøy ut! lise ser for seg en ny hobby :)

Men er det ikke vanskelig? hvordan over føre bilder ved stempling? Var inne å så på galleriet og ble jo bare så imponert over alt det flotte, det så bare kjempegøy ut! :)

Vet ikke helt hva du tenker på når du sier "å overføre bilder når man stempler". Hvis du tenker på en del av disse kortene som ser ut som det er brukt bilder så finnes det stempler som er laget ut ifra gamle fotografier. (Se:Stampotek-linken)
Forøvrigt et kjempetrivelig fora hvor alle deler villig vekk alle hemmelighetene sine og støtter opp om hverandre.

Fedonisten sa for siden:

Å NÅ FIKK JEG EN GOD IDE!!!

Kanskje vi kan starte en egen klubb......også kanskje vi kan få oss T-skjorter...?:D

Aline sa for siden:

genialt!!! :)

kanskje jeg burde sortere litt i cd samlinga snart..? ;)
jeg kan jo lage uroer, og henge de i takvinduet mitt :D

magdalena sa for siden:

Pent ble det i allefall:) og jeg mangler en hobby om 14 dager...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.