< Tilbake til oversikten

Når skal jeg veie meg, morgen/kveld?

Lisekir sa for siden:

akk... idag mårest når jeg gikk på vekta så viste den 3-4 kilo mindre enn nå isted.. er det vanlig?

når bør jeg veie meg..?

Kitt sa for siden:

Det kan være lurt å veie seg om morgenen etter at man har vært på toalettet og før man spiser/ drikker noe.
Vekten varierer endel i løpet av døgnet, uken, måneden avhengig av væskeopphopning, toalettvaner, hormoner etc.

Jeg veier meg hver morgen (Fy!), men noterer bare torsdagsvekten i boka mi.

Har lagt merke til at jeg veier mer/går ned lite de ukene jeg har mens/eggløsning.

Det viktigste er å finne en tid som er den samme hver dag/uke og følge den.

Syns jeg, da!

Anne sa for siden:

Så mye endrer ikke vekta seg i løpet av ett par tre timer, med mindre du har skyllt innpå fire liter vann el uten å la noe gå ut igjen. Så i såfall vi jeg tro at det er noe galt med vekta, vekta står på ett annet sted, du har sett feil eller har klær på deg nå og ikke tidligere i dag:confused:

Vei deg på samme tid hver gang. Om morgenen, før frokost. Helst bare en gang i uka, men veier du deg oftere, så husk å ha samme betingelser hver gang....og hardt glatt gulv under vekta. Ikke teppe el.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.