< Tilbake til oversikten

Kvinnfølk: er syklusen normal på ketolyse?

Budeia sa for siden:

Må fundere litt på om kostholdet er årsaken til syklus-styret mitt, eller om det bare er tilfeldig.
Jeg går på nuvaring, -samme effekt som p-piller, og burde av den grunn være rimelig "fjernstyrt" i syklusen.
Har gått på disse i 3 år snart.
Den siste mnd har jeg plutselig fått forstyrrelser i mønsteret. Begynte å blø rett før jeg "skulle" sist gang, før jeg rakk å ta ut ringen.
Og i forgårs begynte jeg å blø igjen, enda ringen ikke skal ut før til uka, og da pleier jeg å få blødning i den ringfrie uka.

Megvel sa for siden:

Ja helt normalt med annerledes syklus...

Liiiz sa for siden:

Jeg har forstyrra syklus, blør når jeg ikke skal. Mulig det kan ha noe med kuren å gjøre? Noen andre har noe å tilføre?

Kristin_B sa for siden:

har ikke forstyrra syklus enda, men har ikke holdt på mer enn 6 uker heller ;)
Hør på Megvel du, tror hun har greie på saker og ting :)

Kristin_B sa for siden:

Kvinnfølk..er ikke fra Valdres du også eller? :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har PCOS, og normalt sett forstyrra syklus, med mellom 9-18 mnd mellomhver mens. Når jeg følger lavkarbo får jeg en syklus på 28-30 dager, så jeg har en teori om at lavkarbo stabiliserer hormonene og gir stabil syklus.Når man da bruker hormonbaserte prevensjonsmidler (som piller, hormospiral og nuvaring) vil kroppen prøve å motarbeide disse kunstige hormonene. slik sett er det kanskje ikke så rart at du får blødninger i mellom? Kroppen prøver å ordne opp det den ser på som en forstyrrelse

litt vanskelig forklart kanskje, men...

Tuppen sa for siden:

jeg også går på nuvaring- men har motsatt erfaring enn deg.. jeg har mistet blødningene....

Livsglede sa for siden:

Går og på nuvaring og er på tur når det gjelder syklussen og blødninger. Godt å høre at det er likt for andre.:eek: Trodde det var noe galt med meg. Er dette noen som vil vedvare så lenge en er på ketolysekur. Har ALLTID vært presis som en klokke, så dette var en dum bivirkning.

Photobscura sa for siden:

Lavkarbo påvirker hormonene ja, og jeg synes Jeef sin teori var interessant!
Jeg går på p-piller og har også nærmest kunnet stille klokka mi etter syklusen, men de første tre-fire månedene ble den helt på bærtur. Jeg kan dog trøste deg med at syklusen din kommer tilbake så lenge du jevnt over spiser lavkarbo. Det gjorde i alle fall min, samt at mensperioden ble kortere og litt mindre smertefull :)

nordlandsjenta sa for siden:

min mens har også blitt litt bedre egentlig... har aldri hatt skikkelig regelmessig syklus... bruker ikke prevansjon, da jeg ikke tåler noe som helst av det som er på markedet..:(
MEN, før kunne jeg godt blø 2mnd i strekk for så å gå ett par uker uten, og så var d påan igjen, kunne også gå ett par mnd uten... fryktelig slitsomt, iallefall når den varte så leeeenge...
nå er den sånn passe jevnlig pluss minus en uke... har bare gått på kuren i 12uker, så er jo egentlig litt tidlig for å se an et mønster..
å ja, i tillegg har jeg under ketolyse bare hatt mensen i ca 5dager, har aldri før vært mindre enn 8dager... :D

Photobscura sa for siden:

Så deilig da! Jeg hadde ikke heller særlig regelmessig mens før p-piller, så det tyder jo på at noe ikke var helt som det skulle under naturlige omstendigheter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.