MokkMokk sa for siden:
Æsj, Lollypop-brødet mitt ble klissete
toto sa for siden:
Ja første gang jeg lagde brødet ble det akkurat sånn, klissete, hjalp litt å la det tørke hele natten men fortsatt var det klissete. Ristet det i brødristeren og da ble det veldig godt.
Andre gang jeg lagde det brukte jeg linfrøene tørre, knuste halvparten av dem, og andre halvpart hele. Itillegg stod det på risten i ovene i to timer etter steketid. Slo bare av ovnen og lot det stå inni der. Kjempegodt...
Justina sa for siden:
Jeg bruker bare hele tørre linfrø og da blir brødet helt perfekt. Steker det da i ca 1t og 15 min.
turbokano sa for siden:
brødet blei veldig bra her,var deilig å ha noe å slenge ett lass med pålegg på!
men tror jeg er allergisk mot noe oppi brødet:(
isola sa for siden:
Jeg opplever akkurat det samme, det ser ferdig ut, jeg stikker en kniv i det og det ser ferdig ut, men nei. Inni er det like gøggete.. Tror ikke jeg bløtlegger neste gang..
luringen sa for siden:
skjær i skiver og legg til tørk i ovenen= knekkebrød??
Michelin sa for siden:
Klipper og limer fra et innlegg jeg skrev i en annen tråd;
Min erfaring som førstegangsbaker;
Det var selvfølgelig tomt for kruskakli på butikken,men de hadde Fibra kliblanding;(hvete/rugkli 3.8kh pr 40gr. pose) supplerte med 30gr valnøtt og 30gr soyaprotein.
Mosa 3 egg og CC, hadde i 4 egg og smelta meierismør og vispa alt sammen ei stund før jeg hadde oppi det tørre (kjørte alt i stavmixern uten bløtlegging)
Så stekte jeg brødet en time i tupper-silikonform, vippa det ut og stekte det en time til.
Resultatet ble helt mmmmmmmm:D
kom fram til et kh-innhold på 19.35 (2.03 pr 100gr)
Kjempegodt å ha noe annet enn pålegg å legge under pålegget!!:rolleyes:
Nå har jeg bakt på denne måten flere ganger og brødet blir alltid bra- godt er det også:sikle: