< Tilbake til oversikten

Må notere litt...

Artig sa for siden:

Da er jeg godt i gang, tror jeg, og har nådd 5 dag i ketose:D

Litt om maten jeg spiser, da jeg ennå synes det kan være litt vanskelig å vite om jeg spiser riktig.

En typisk dag i ArtigKetose ser lignende ut:
frokost: Omelett med ost og bacon
lunsj: salat med kylling og rømmedressing
Middag: blomkål- og bokkoligrateng, pølse fra Lidel
Snacks: nøtter, ost, serranoskinke, baconsvor (må prøve å begrense svoren...)

Det er snacksen jeg er mest i til på. Er ikke spesielt glad i rømmer eller rød fisk, og trenger derfor å hente fett fra andre kilder. Nøtter er jeg veldig glad i og har spist en del av det. 10 Hasselnøtter = 0,6 karber

Er litt usikker på om jeg kan gjøre det sånn, men har sjekket ketosen hver dag og den er mørk lilla:D
Skal jeg føle at jeg luxer litt, tar jeg et fat og legger følgende på, litt pent dandert: serranoskinke, brie ost, nøtter, cherrytomat (1), og har på olivenolje og pepper. Med et glass rødvin (som jeg forøvrig knapt har rørt, men føles godt), er jeg i koseluxekstase.

Synes det er mye godt å spise, og finner utolig mye godt her inne. Tusen takk til alle som er så flinke til å legge ut tips, motivasjon og gode oppskrifter! Føles som om kroppen liker denne maten.

Så til sommeren håper å være mye smalere:cool: samtidlig med at blodsukkeret trives:eek:

Føler at jeg må notere litt om hvordan dagene er, selv om jeg aldri har vært den stor skribenten når det kommer til journaler og dagbøker.

Leser forumet flittig videre, og ser fram til å prøve ostelasagne snart:rolleyes:

indi sa for siden:

Heia og velkommen med dagbok, det er nyttig det! Kjekt å gå tilbake og se hvordan ting har vært ikke minst...
Lykke til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.