Stekes/tørkes midt i stekeovnen i ca 1 time på 150- 170 grader. Følg med på slutten.
[size=3][/size]
Etter 2 dager på kjøkkenbenken ble de skikkelig gjennomtørre og sprø! Og krydder/urtesmaken kom bedre frem
Brødpinnene blir ikke sprøe igjennom med en gang. De trenger et par dager på kjøkkenbenken for å bli skikkelig crispy. Jeg fyllte ei skål med pinner og lot det stå på benken jeg :D
Takk igjen! Og til deg som er fri for JBKM må jeg innrømme at jeg kjøpte 3 glass sist gang jeg var innom helsekosten, bare for å unngå krise i heimen ;)
Lagde disse i går, har såvidt smakt, og de var gode. Men jeg hadde et problem med at de fløyt utover, så neste gang skal jeg prøve fiberhusk i stedet. Dessuten åpna jeg ovnen under stekinga, noe som resulterte i at de falt litt sammen og ble rynkete. Så, det skal jeg i alle fall droppe neste gang. Takk for oppskrift! :)
Mine flyter alltid utover uansett om jeg bruker JBKM eller fiberhusk. Ikke noe problem!:D
Klipper dem bare i passe remser mens de er varme og lar dem ligge å tørke på rist over natten! Blir så bra, atte!;)
Jeg måtte dessverre kaste mine i dag. De har ligget framme på rist for å tørke ordentlig, slik det står i oppskrifta, men det funka dårlig. I stedet har de blitt myke, og siden de begynte å lukte i dag, så kasta jeg dem. Mulig årsaken til at de ikke tørka skikkelig er fordi det har vært fuktig i været noen dager nå. Men, jeg prøver igjen siden. :)
Hva mener du med fersk?
De skal tørkes og holder seg i ukesvis i hvert fall!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.