Heisann!:)
Kom over denne siden i min søken etter en aktuell slankekur for meg. Har endel kilo for mye på kroppen, så tenkte en stund i ketose kunne hjelpe meg på riktig vei:D
Begynte i går, og har i ettermiddag fått positiv test - er det mulig, eller har jeg gjort noe feil?:o
Kjempekjekt med et slikt forum for å få litt inspirasjon og tips.. Er ikke kommet helt inn i hva ketolysekur går ut på, skal få kjøpt meg den boka. Eneste jeg har kjøpt er sånne tester, ketolysetabeletter (sånne kromgreier) og sånn bakemix.. er det noe annet man trenger?
Og hvor mye vann er det man bør drikke iløpet av dagen?
Kan vel kanskje samtidig si litt om meg selv:) Er 22 år, bor litt sånn nord i Norge, og har tvillinggutter som akkurat har rundet 6 måneder:) Har tatt av meg det jeg la på meg i svangerskapet, men var litt drøy i utgangspunktet, så det er dette som skal bort nå:) Håper å få slanket bort rundt 25 kg, men har maaange delmål før den tid:)
Og så kan kanskje dere som er litt drevne på dette evnet gi meg litt tips om kostholdet mitt idag:)
Tidlig frokost: ei skive lavkarbobrød med leverpostei 1,5karb
Tidlig Lunsj: to egg og 4 baconskiver, og 40g agurk 2,5karb
Sein lunsj: ett kyllinglår 0karb (?)
Middag: hamburger med ost, to tomatskiver og 70g issalat.. 2karb (+)
Kvelds: 3 skiver lavkarbobrød med smør og salami 3,5karb
skulle bli 9 karbs det? Er ikke så inne på den tellinga enda?
Veldig lurt om du skaffer deg boka, den har jeg lært mye av og jeg syns det er veldig kjekt å ha den tilgjengelig.
Ketose... 15 karbohydrater pr dag, masse fett og protein.
Selv fikk jeg utslag på sticks dag to jeg også, og i dag var den mørk lilla, mellom 2 og 3..
Tvillingmamma... :cool: Det er jeg også.... jente og gutt, født oktober 05, 7 uker før termin. La på meg 17kg i svangerskapet, alt var av etter ei uke.. med andre ord, hadde jeg klart å leve normalt etter det, droppet all sjokoladen osv, så hadde jeg mest sannsynlig godt ned mange kg i ammeperioden. Ammet 1 år... men.. jeg holdt vekta da, gikk ikke opp det året,,, har 15 kg jeg vil ha av...
måler du hver dag? Ble bare rosa, eller kanskje litt lilla, litt vanskelig å se..
Jeg hadde planlagt keisersnitt 3 uker før termin, hadde for lite bekken til å føde tverr og seteleiebebiser:) Du fødte vanlig? Samme her, alt forsvant i før jeg kom hjem fra sykehuset, eller det var vel 2-4 kilo igjen, men la på meg nesten 32 kilo jeg da:eek: Flaut.. Ammer litt om natten enda, men det er alt, men er fornøyd med å ha ammet dem i nesten et halvt år:D Er kjempehærlig å ha tvillinger altså, føler meg så heldig!:4klover:
Hei på deg og velkommen:)
Maten ser helt grei ut, men pass på at du får i deg 15 kh om dagen som er anbefalt minimum. Hvertfall ikkenoe mindre enn det, for da stopper vekttapet opp. :) (Jeg kan faktisk bli litt dårlig hvis jeg ikke får i meg min. 15 kh om dagen, så det er nok en grunn for denne nedre grensa) Mesteparten av disse skal komme fra varierte grønnsaker.
Jeg lå på 15 kh om dagen de første ukene og nå ligger jeg på en rundt 20 og det går riktig vei ;)
Jeg har hold på siden januar og syns ketolysekuren er superduper:)
:heia:
så det går saktere hvis en ikke får i seg nok kh?:o da kan jeg jo spise litt "slankeis" på kvelden:) Men er liksom ikke helt 100% sikker på om kh-tellinga er riktig, så derfor er jeg liksom litt "redd" for å ligge på 15kh, fordi det kanskje i realiteten er litt mer enn 15.. :_oppgitt:
Skjønner godt hva du mener, jeg tenkte sånn i begynnelsen selv;)
Men hvis du er kjempeflink og veier og regner på all mat i begynnelse, så lærer du fort hvor mye karber det er i ting og tang, og hvor mye du kan spise på en dag. :) Og jeg lærte etterhvert fra råd her inne at det er bedre at man ligger litt over enn under :)
Ååååå, tvillingmamma :love:
Kjenner jeg begynner å bli temmelig bebisyk :p
Jeg er også bare 22, håper det er verdt det å få barn i så "ung" alder,for jeg vil også det :ja:
Jeg kjenner ingen plass at jeg "angrer" på at jeg fikk bebiser så tidlig:) Er kjempehærlig, å se samspillet mellom sambo og barna, det er sexy det!;):cool: Det er selvsagt slitsomt nå og da, men tenk så slitsomt det er å dra ut hver helg da, å være fyllesjuk hele søndagen? Hoho!:rolleyes:
Les boka godt når du får den :) Og tell karber i starten. Det er fort det setter seg i fingrene og det blir letter etter hvert.15-20 karber dagen, mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden.
Ikke vær redd for å bruke fett: smør, kaldpressa oljer.
Drikk 2-3 liter vann daglig.
takk for tips og lykkeønskning!:D Tror nok jeg må endre litt på kostholdet mitt, mesteparten av karbene kommer nok fra helt andre ting en grønnsaker ja.. egg, lollypopbrød og bacongull:o Men får skylle på at jeg enda er i startfasen:) Hvordan er det med kunstige søtstoffer, kan dem påvirke ketosen?:confused:
Noen går ikke ned om de spiser ting som er kunstig søta, mens andre fint kan spise det.
Men jeg vil anbefale det å fokusere på rene matvarer. Er uendelig med deilige og næringsrike grønnsaker man kan spise (agurk og isbergssalat er stort sett bare vann). Brokkoli, blomkål, squash, paprika, aubergine, sopp, tomater, succini, artisjokk, løk, og lista kunne vært mye lenger.
Du bør virkelig kjøpe boka, den er jo oppskriften på suksessen din :D Der står det steg for steg beskrevet hvordan du går fram.
Grunnen til at man bør ligge på 15-20 karber om dagen er ikke så mye for karbene sin del, men fordi man trenger grønnsaker, det er mye næring og mineraler man mister ved å ikke hente karbene fra den kilden.
Her var det jo noen kjente etterhvert...vinker til MokkMokk og Glade Gry!
Har et annet nick på Dobbel Glede, men dere kjenner meg nok igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.