Ronnydon sa for siden:
Hva kan jeg spise når jeg har lyst på noe godt?
Begynner å bli litt lei av bacongull. Er det noen typer pastiller, tyggegummi eller lignende jeg kan ta?
Takk
Ronnydon sa for siden:
Hva kan jeg spise når jeg har lyst på noe godt?
Begynner å bli litt lei av bacongull. Er det noen typer pastiller, tyggegummi eller lignende jeg kan ta?
Takk
Kristin_B sa for siden:
stooore ifa, fribol drops fra apoteket og så kan du smelte ost i micro til den blir helt sprø og ta på grillkrydder eller salt nam
~kiki~ sa for siden:
Her er det karbofritt snop: [url]www.mindresukker.com[/url].
Nova sa for siden:
Godis jeg kan spise uten å falle ut av ketose:
Mellers sukkerfritt
Mentos sukkerfritt
Dietorelle
Läkerol
Pisket krem med sukkererstatning med litt bakekakao
Atkins barer
Cavalier sjokolade.
Bugs sa for siden:
Golightly hos [Reklame] er sukkertøy pastiller uten sukker og karbohydratfri. glutenfri osv.
Kikk på det. Har smakt dem selv, de er kjempegode.:)
Ulike Smaker i alle varianter.
[Reklame]
BS2 sa for siden:
Er det noen steder i Sverige som selger disse varene som er på [url]www.mindresukker.com?[/url] evt. hvor? :D
Ronnydon sa for siden:
Tusen takk for alle svar:)
Olli123 sa for siden:
Må bare åpne tråden igjen for å spørre om produktene de har på mindresukker.com. Det står at produktene de selger inneholder "0g effektive karbohydrater" mens det står at det kan inneholde (de jeg så på) 20-35g splenda. For det første så er jo splenda rene karbohydrater, for det andre så vil jo 35g splenda tilsvare ca. 350g sukker i søtningsverdi (hvordan lar det seg gjøre?)...
Margrethe sa for siden:
Slik jeg har forstått det etter litt googling er Splenda trademarket på søtstoffet sakralose, som ikke inneholder karbohydrater. Kaloriene (og karbohydratene) kommer fra maltodextrin og eller dextrose som brukes som bærer for søtstoffet. I flytende form er Splenda kalorifritt (men det er visst ikke på markedet lengre, slik jeg forstår amerikanske fora) - så det er gjerne det som ligger til grunn for 0 effektive karbohydrater i disse sjokoladene.
ketomamma sa for siden:
mhm.. bare ikke fall for fristelsen og spis hele posen slik jeg gjorde her om dagen..:eek: mm, gikk ikke så bra det gett.:rolleyes::p
Olli123 sa for siden:
Det blir jo litt missvisende i og med at båte maltodextrin og dextrose er karbohydrater som alle andre karbohydrater :S
SunnhetMedSirrup sa for siden:
hva er de laget av? (søtningmidler?)
:D
ketomamma sa for siden:
Hehe, ja de er vel det..
Har aldri hatt noen problemer med sånt, men det hele endte skikkelig ille..:p
Det dumme var at jeg spiste de mens jeg kjedet meg og ventet på forsiket besøk.:eek: Endte i en mageknip av en annen verden mens gjestene var på vei inn døra, og så 3xOppkast 20min senere. Herlig:D
Margrethe sa for siden:
Men dersom det staar 0 karbohydrater paa sjokoladen, saa er den nok laget paa sukralose av Splenda brand. Jeg har noe kaffesirup som er flytende og laget med sukralose (Splenda TM) - da er der ingen maltodextrin og ingen dextrose - og heller ingen karbohydrater.
Krizzi sa for siden:
Jeg har leitet på ICA, Prix, Rema og Narvesen etter Store IFA, men kunne ikke finne dem :( Kan noen fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt de ?
Finnes det andre pastiller eller tyggis med 0 karbo ? (foruten Fribol, som jeg har )
hvilke søtningsmidel har fribol?:sikle:
Krizzi sa for siden:
Sucralose
ketomamma sa for siden:
De henger som regel helt ved kassen.
Ser sånn ut: [img]http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=2230489&w=187&frame=0&ee=1161632846[/img]
Olli123 sa for siden:
Men store ifa inneholder jo karber de også? 47g per 100g, 15g i en pose?
Kitt sa for siden:
Du kan jo trekke fra sukkeralkoholene, da!:D
Av 50.8 karber er 48.8 sukkeralkoholer.
I en pose er det 0.6 karber!:heia::heia::heia:
Olli123 sa for siden:
Man kan jo ikke bare fjerne sukkeralkoholene. De blir omdannet til glukose de også, de går bare voldsomt mye tregere. Litt usikker på hvor mye av malitolet i ifaen som blir tatt opp i blodet, men hvis man sier 50% (det er ca. 1/3 for xylitol) sitter man fortsatt igjen med 24 karber per 100 gram...
Margrethe sa for siden:
Noen kan få blodsukkerstigning av maltitol, men langt fra alle. Jeg har ingen problemer med maltitol...
Kitt sa for siden:
Kilder, takk!:ja:
Når du sier at det tas opp og "alle" andre sier det passerer tarmene uten å tas opp, vil jeg gjerne ha troverdige kilder!
Går det voldsomt mye tregere, blir nok heller ikke mye tatt opp, siden det i tillegg er lakserende!:p
Krizzi sa for siden:
Tusen takk,så kult:).Nå må jeg vel klare å finne dem:D
jvb sa for siden:
Blir luftig m tarmtottene bare av å se på bildet, jo :) Får holde meg til Vademecum munnsprayen hvis jeg trenger å kvele ånden for en stakket stund...
inne på det; er listerin .. ok? :)
er det farlig og drikke, forsten? :)
Olli123 sa for siden:
Nei, den har en ekstremt lav GI av to grunner. Ene er at det tar veldig lang tid fra du spiser det til det kommer til blodet (blir ikke absorbert like fort), det andre er at kroppen kan ikke dra nytte av malitol med en gang, det gjøres om til glucose og lagres i leveren. På denne måten styrer leveren blodsukkeret og blodsukkerstigningen av det blir ekstremt lav. Så vidt jeg har forstått det er det ikke GIen som bestemmer om man går ut av ketose eller ikke, det er vel om det er karbohydrater til stede i kroppen eller ikke, så man blir nødt til å passe på hvis man er i ketose. Jeg bare kopierer noe jeg fant på wikipedia (gadd ikke lete så lenge :P) hvis det i hvertfall ikke står noe om at det ikke blir absorbert av tarmene, det er jo energi i malitol. Skal se om jeg finner noen bedre kilder. Skulle egentlig hatt skikkelig informasjon om alle sukkeralkoholene og de kunstige søtningsstoffene :S
Olli123 sa for siden:
Virker som jeg tok litt feil.
lowcarbdiets.about.com/od/nutrition/a/maltitol.htm
Det står at maltiolsirup (som det faktisk står bak på posen) har en GI på 52 (kan noen forklare hvordan?) så da får man faktisk en viss blodsukkerstigning. Jeg har ikke klart å finne ut ca. hvor mange % av malitolet som blir absorbert enda.
jvb sa for siden:
Fra google:
Tror nok ikke det er bra å _drikke_ det nei, men går vel å skylle og spytte ut ;) (Men det kommer vel an på om du har katt eller ikke hehe)Så forresten at de nå har xylitol i de små vademecum spray-flaskene... Makan til idioti. Så får slepe med meg glassflasken rundt...
Carisma sa for siden:
Kjøp en sånn reise-sprayflakse og bland ut vademecum og vann.
Eller SB12. Så har du spruten også :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.