< Tilbake til oversikten

Kostttilskudd ved Atkins

mam sa for siden:

Jeg synes det er litt vanskelig å lese hva slags kosttilskudd jeg bør ta når jeg starter på induksjon. Jeg har vært inne på en nettbutikk og sett at de selger ferdige pakker, men nesten 20 pund + porto for 14 dager med kosttilskudd er ganske mye. Så jeg må "oversette" det til slikt man får kjøpt i Norge.

Kan jeg bruke noe av det jeg har i skapet?

Super Supplemental, vitaminer og mineraler. Anbefalt dagsdose: 1 tabl.
Pikasol fiskeolje, hver kapsel inneholder 600 mg Omega-3. Dagsdose fra 1-2 og opptil 5 kapsler.
Anti-salt: Kaliumsitrat 401 mg, magnesiumsulfat 86 mg pr tabl. Dosering: 2X3 tabl daglig.

Supplere dette med litt ekstra, eller er jeg ute på viddene nå? Duger Anti-salt som tilskudd av kalium og magnesium?

Nille sa for siden:

Hei du !!

MHM svarte nettopp på et annet innlegg her, og det var så bra svart at jeg tillater meg å legge det inn her:

[/color][/font]

På Atkins bør du ta både magnesium og kalium tilskudd (Kaleriod 750 mg får du på apoteket). Iallefall under induksjonen. Jeg kjenner ikke til Anti-salt så det tør jeg ikke uttale meg om. :p

Det kommer sikkert svar fra andre og !! :D

mam sa for siden:

Jeg har kjøpt Kaleroid 750 mg. Hvor mange av disse skal jeg ta om dagen? Jeg ga bort Den nye slankerevolusjonen når jeg besøkte søsteren min. Og så var jeg så dum at jeg kjøpte Atkins for livet isteden. Jeg trodde det var litt om induksjonen i den boken også, men nei.

Jeg må vel få henne til å ta en kopi av kosttilskudd-siden og sende til meg. Men dere kan hjelpe meg med mengdene?

Hva jeg skal spise på induksjonen har jeg rimelig klart for meg. Det er jo klistret her også. Dumt at jeg kjøpte Atkins for livet, får jo ikke bruk for den på mange måneder.

Nille sa for siden:

Jeg tar to jeg.....finner ikke eksakt mengde i DANDR. :D

mam sa for siden:

Takk Nille! Kjekt å få svar, søstersen er tydeligvis på kveldsvakt. Da fortsetter jeg med 2 tabletter.
Hva kan en drikke som ikke inneholder Aspartam? Jeg er veldig glad i Fun light og den er søtet med dette. Noen forslag? Jeg drikker mye mer vann når det er litt smak på det. Fikk vann med agurk, men syntes ikke det smakte noe. Jeg er tydeligvis vant til mye smak.
Krydder: Når jeg har en krydderblanding hvor det står at den inneholder 4 gram karbohydrat pr 100 gram, kan jeg bruke den da? Bare et dryss må gi veldig lite karbo? Og så har jeg sitronpepper, som jeg liker godt. Det inneholder farin og druesukker! Men ingenting om mengder. Hva med det?
Når begynner man å prøve en ketostix? Etter en, to eller tre dager?

Til slutt, synes du jeg skal skrive dagbok her? Jeg vet ikke om det er helt nødvendig men det er kanskje en hjelp.

Nille sa for siden:

Vann med smak teller følge Atkins ikke med i vannintaket ditt. Når han sier vann, så mener han rent vann. Utenom kan du drikke Farris, den inneholder ikke noe søtstoff. Kanskje andre har noen ideer ??

Ja den ville jeg ha brukt, et dryss kan ikke utgjøre så mye !

Hvis du bruker lite hadde jeg tatt sjansen, men et finnes sitronpepper uten farin & druesukker. Se etter det neste gang du er i butikken!!

Jeg ville ha ventet en 3-4 dager minst. Hvis du ikke får utslag med en gang så ikke fortvil. Og om du har utslag så betyr ikke fargen noe. det viktigste er å ha utslag ! Dvs. at hvis du IKKE har utslag i det hele tatt er du sannsynligvis ikke i ketose (men du kan være !). Har du en bitteliten skygge av fargeendring, - så ER du. Enten er du eller så er du ikke. Du forbrenner ikke nødvendigvis mer fett og er ikke i "dypere" ketose om fargen er mørk. Du skiller bare ut flere ketoner i urinen akkurat der og da. Fargen kan endre seg etter hva du har spist og hvor mye du har drukket. Stixen er kun en indikasjon som viser at du sikkert ER i ketose. Du kan være i ketose uten å ha utslag også. Dårlig ånde, rar smak i munnen etc. Jeg er i ketose hele tiden men tar ikke av....kjenner mange som har det slik. Det bør jo være bevis nok at fargen på stix ikke betyr at du forbrenner mer/mindre fett og om du tar av eller ikke. Ketostixen er laget for et helt annet formål enn å måle fettforbrenning, og da blir det helt feil å bruke den som et tegn på om du tar av eller ikke. Bare du er klar over det og ikke får hysterisk anfall om du ikke får utslag - og mister motet helt..... er det greitt å bruke stix av og til.

Syns det er en god ide. Da kan folk nå deg og det er kjekt å ha et sted du kan skrive inn ting og følge din egen utvikling !

Nille sa for siden:

Var i butikken og stakk innom krydderhyllen. Black Boy sitt sitronpepper inneholder masse rart, - bl.a. sukker og druesukker (hvofor det lurer nå JEG på !)

MEN

Hindu sitt er greitt, det inneholder: pepper, salt, sitronsyre, sitronaroma og sitronskall. Se etter det neste gang du er i butikken !

:snill:

Cinderella sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt ketostix?:rolleyes:

Anne sa for siden:

På apoteket :)

Cinderella sa for siden:

Så bra!
tar meg en tur dit nå ; )

Takk igjen Anne, du er super;)

Anne sa for siden:

Bare hyggelig, Cinderella:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.