< Tilbake til oversikten

Trenger motivasjon og inspirasjon!

lily sa for siden:

Hei dere!

Jeg er helt ny her, og søker derfor råd og støtte fra alle erfarne lavkarboslankere! Jeg er 164 cm høy og veier 74 kg. Skal på sydentur i begynnelsen av juli, og skulle så gjerne gått ned en god del før det (ihvertfall 10 kg). Dette er kanskje et latterlig spørsmål, men hvor mye kan jeg forvente å gå ned på tre måneder? Er det mulig med Atkins? Syns dette virker som den beste "dietten". Kan noen inspirere meg litt? Gi meg noen tips til gode frokoster uten brød, skrive en liten og gledelig slankehistorie eller lignende?? Vet at det ligger en del slikt her fra før, men jeg spør allikevel! Trenger all motivasjonen jeg kan få, for nå nærmer bikinisesongen seg med stormskritt, og jeg er IKKE klar!

På forhånd takk!

Distrea sa for siden:

hvor mye man går ned er så forskjellig at det kan ingen fortelle deg, men det er alt fra null til flere kilo i uka de første ukene.

lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser
[u][/u]
der er det en del info om atkins som du har behov for når du starter opp.
Beste er selvfølgelig å lese boka, men du kommer ett stykke med infoen her.

Frokost : eggesalat (majo, rømme, litt salat, paprika, egg skinke.. feks)
eller, egg og bacon, litt salat dæsj rømme,
rester fra middagen,
Forskjellig pålegg rullet inn i salat med majones.

Lunsj, rester fra middag, salat med masse deilig kjøtt , reker, tunfisk.. majones rømme, eller oljedressing (ikke så mye rømme på induksjonen)

Middag. Hva du vil av kjøtt, fisk fugl. med levkarbo sauser og grønt, eller blomkålmos.

det er utallige variasjoner, og hvis du kikker litt rundt her inne, finner du sikkert noe som passer for deg og din gane :)

Lykke til :)

Anne sa for siden:

Her er en tråd med med slankehistorier og kommentarer....:)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6582&highlight=%2Aslankehistorie%2A

Det er fullt mulig å gå ned 10 kilo på 3 mnd. Litt avhengig av deg og hvordan kroppen din reagerer på ulike kosthold og helst litt trening for å få fart på "kroppen".

Vanskeligere kan det være å holde på vektreduksjon kanskje, fordi så mange av oss går tilbake til gamle vaner når vi er ferdigslanket....Vi glemmer hva som gjorde at vi la på oss i utgangspunktet.

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.