< Tilbake til oversikten

Hvor viktig er proteinpulver?

Gobolla sa for siden:

Hvor viktig er inntak av proteinpulver for en som trener 3 dager i uka og lever lavkarbo. Helt vanlig dame som skal ned 10-12 kg og trener vekter 2 ganger á 1 time + 1 time skanetix i uka.

Vil jeg få bedre effekt av treningen hvis jeg tar proteinpulver, eller er det virksomt bare for de "store" gutta.
Vil proteinpulver øke forbrenningen og bidra til muskelvekst?

Er det viktig for meg å innta protein innen 30 min etter trening? Blir litt forvirret av alt jeg leser, kan liksom ikke tro at det gjelder meg, men at det gjelder de som er skikkelig seriøse og allerede har masse muskler.

Gobolla

Megvel sa for siden:

Ikke viktig. Ha noe med deg, en ostebit kanskje, til å spise etter trening.

tommygutt sa for siden:

Jeg bruker proteinpulver kun som restitusjon og merker at restitusjonstiden er kortere med, kontra uten. Med 3 økter i uka rekker du uansett å restituerer deg godt mellom hver økt, så jeg ville kanskje sagt at det er unødvendig for deg.

Begod sa for siden:

Det som er viktig er at du inntar protein innen 30 min etter trening og har nok protein i kostholdet generelt. Proteinpulver er absolutt ikke nødvendig, men det er en enkel måte for å få i seg nok protein før og etter trening. Proteinpulver er bare en erstatning for vanlig protein holdig mat.

trude.lutt sa for siden:

Hvilket proteinpulver anbefaler dere og hvor får jeg kjøpt det?
her må alt inn med teeskje!

tommygutt sa for siden:

Jeg bruker fra Herbalife, fordi jeg kan justere proteinmengden. Ellers er det mye bra på f.eks helsekost, eventuelt proteinfabrikken eller også i Sverige til en mye rimeligere pris.

Solan sa for siden:

Dette med de 30 minuttene etter trening ... joda, så har man litt større opptak rett etter trening, men har det egentlig noe å si i forhold til om man passer på å få nok med protein i det generelle kostholdet?

Men er det var ganske mange myter som ble tilbakevist ganske nylig ... dvs sporet tilbake til noen gamle proteinpulver-reklamer. For eksempel den at kroppen ikke kan nyttegjøre seg mer enn 30 g protein per måltid / per 3 timer (noe som har fått generasjoner av bodybuildere til å pimpe proteindrikker hver 3. time tvers gjennom dagen og for noen til og med å avbryte nattesøvnen for å ta seg en "shake").

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.