< Tilbake til oversikten

Enda et spørsmål om magnesium

blåbær sa for siden:

Jeg spurte om dette i en gammel tråd, men siden jeg ikke fikk svar, så prøver jeg en gang til :)

Zincite sa for siden:

Stemmer at kramper kan komme av for lite magnesium. Men magnesium er et viktig element for flere ting i forhold til hva jeg har lært. Legger med en link fra Mat&Helse jeg. Er ikke så flink til å ordlegge meg om dagen - litt for sliten. Og på vei til sengs.
www.matoghelse.no/magnesium-det-oversette-mineralet.309560-48914.html
Håper du får litt matnyttig informasjon der. Samtidig kan du jo se litt på hva du spiser. Får jo litt magnesium gjennom kosten også :) Skal titte innom her i morgen og se om jeg kan komme med noe mer fornuftig. Om jeg husker det ;) Eller kanskje noen som kan mer kommer med bedre info.. Mye kunnskap her inne :)

blåbær sa for siden:

Tusen takk for god hjelp! Da må jeg nok kjøpe det også. Får ikke spart noe penger der heller ...

Distrea sa for siden:

nå skal ikke jeg anbefale noen å ikke ta vitaminene sine, men jeg gikk 4 år på Atkins før jeg leste her at det viktig å ta det. Det rare er, at jeg har tatt stor utvidet blodprøver og eneste jeg manglet litt av var D, alt annet lå jeg veldig bra på... så er ikke så sikker på at ALLE trenger det jeg, du kan jo be om utvidet blodprøve og se hvordan kroppen har av forskjellige vitaminer og mineraler... ? og ta en ny etter en stund.

:)

blåbær sa for siden:

Det har du sikkert rett i! Det er bare at jeg har sånn legeskrekk. Har ikke tatt en eneste blodprøve i hele mitt liv! Vet at det bare er å bite i det sure eplet, men akkurat på det området er dørstokkmila mi veeeeldig lang!

Distrea sa for siden:

det er billig da :D

jeg var redd for sprøyter helt til jeg var 25 og gravid... vips så var det greit.
nå tar jeg blodprøver hver 14. dag.. greit, men plutselig ikke sååå stas lenger :rolleyes:

bare mann deg opp, så skal du se det går bra! :klem:

blåbær sa for siden:

Det var ofte? Er det på grunn av ED?

Distrea sa for siden:

nei da, pga medisiner. må man så må man.

og nå sier jeg at du må :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.