< Tilbake til oversikten

Shake til frokost?

supha sa for siden:

Er det noe shake vi kan drikke? Nå tenker jeg sånn ferdigshake feks nutrilett osv.. Er så dårlig på å spise frokost...Går feks ann å lage en shake og tilsette litt cocosa slik at jeg får i meg fett til frokost også.

Evt er det noen som har oppskrift på shake uten frukt? Jeg har proteinpulver...

Distrea sa for siden:

er du sulten da? tror ikke du må spise før du er sulten.

Summer sa for siden:

Proteinpulver, væske, litt bær? Eller litt kakao og søtstoff? Eller kanskje litt kaffe?

supha sa for siden:

Er ikke sulten. Men alle maser liksom på at jeg bør spise frokost...

Distrea sa for siden:

:p kjenner til det. alle som spiser "vanlig karbemat"?

jeg syns det er ennå værre å dytte en en shake.:o

supha sa for siden:

Kanskje jeg skal ta meg "råd" til litt bringebær? Høres godt ut. Er ikke mer enn litt over 3. Men er usikker på om jeg kan spise det nå som jeg har nilling uke?? Men man kan lage shake kvelden før? Det blir ikke dårligere smak osv

supha sa for siden:

Hehe faktisk mest her på forumet. Men det er bare velment da. Er aldri sulten om morgenen, blir egentlig litt kvalm hvis jeg døtter imeg litt mat.

Distrea sa for siden:

å ja, nå er ikke jeg så inn i ketolyse, men jeg har en forestilling om at på ketogen kost skal man spise når man er sulten og spise til man er mett, så hvis man ikke er sulten når man står opp ser ikke jeg noe problem med å vente til man er sulten. .. men hvis det er snakk om å ikke spise før kvelden... da må litt sunn fornuft inn :)

supha sa for siden:

Jeg spiser lunsj, middag og kveldsmat. Men har vært flink de 2 siste dagene, har spist 1 kokt egg til frokost. Maulet det i bilen. Hehe

Begod sa for siden:

Jeg bruker shake til frokost hver eneste dag. Vann, ca 30gram proteinpulver og litt olivenolje er perfekt til å svelge ned alle kosttilskuddene med.

Jeg bruker denne, vær obs på at den inneholder aspartam og kasein.

www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=740

Jeg holder meg mett i 3-4 timer etter en shake.

Må bare legge til at det er viktig at du velger en god olje, etter min mening så er alle lavpris oljer ubrukelige slik at man må på mega eller andre butikker med stort utvalg for å finne skikkelige oljer. Jeg bruker en kaldpresset jomfruolje fra Kreta som heter Gaea.

Distrea sa for siden:

Tror det er maaange på ketogen kost som spiser tre måltider om dagen.

man holder seg jo mett mye lenger på fertt og proteiner.
Jeg skal ikke være bastant å si at det er lurt å ikke spise frokost, men tror ikke det er noe krise hvis du ikke gjør det heller :)

håper noen kommer og arresterer meg vis jeg tar helt feil her :o

supha sa for siden:

Tenkte jeg kunne smelte litt cocosa og helle oppi. Nam. Får trikse og mikse litt

supha sa for siden:

Jeg skulle ønske at jeg kunne stå opp tidlig og spise god frokost.Men jeg er sånn person som står opp kun 20 min før jeg skal på jobb og da orker jeg ikke å stå og steke mat.

Tusen takk for svar Distrea:D

Nille sa for siden:

Shake til frokost er vel bedre enn ingenting. Men da bør du absolutt lage den selv IKKE bruke Nutrilett sine eller andre ferdigblandede (med unntak av kanskje Atkins sine).
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS][/font]

Summer sa for siden:

Jeg leste en ... eh ... nettavis-arikkel (ja, jeg vet, dårlig kilde :o) for en tid tilbake som sa at man ikke måtte ha frokost med en gang.

Når jeg studerte, så hendte det at jeg laget meg en shake og tok med på termos og drakk når jeg kom frem og var sulten.

supha sa for siden:

Men jeg synes det er vanskeligst å vite hvor mye fett skal jeg spise.
Ligger på ca 130 g hver dag, da regner jeg ikke med fett som er svinekotlett osv. Synes du at det er for lite fett? Jeg spiser så mye fett som jeg klarer i hvert måltid. Alltid minst 50 g meierismør til middag og alltid 5 ss med olivenolje til lunsj+2 ss cocosa i tillegg.

Nille sa for siden:

130 gram fett høres helt greitt ut det. Det er ikke noe problem å spise mer heller. Du skal ikke telle fettet. Og ikke være redd for det. Om du ikke vil ha Cocosa i shaken behøver du ikke det heller. Gjør det som passer deg best du.

supha sa for siden:

Tuuusen takk for svar Nille. Jeg har jo ikke gått ned eneste gram etter jeg begynte her, så jeg prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg gjør feil. Da er det godt å ha sånne mennesker som deg, som har gode tips og råd

supha sa for siden:

Tenkte jeg skal skulle bruke kokosmelk i shaken, går det under det samme som fløte? Skal egentlig ikke ha så mye fløte i nilleuka..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.