< Tilbake til oversikten

Kylling og brokkoli i sweet chili-saus

Up-and-down sa for siden:

Har prøvd meg på denne oppskriften, som etter mitt syn blei veldig god! Har ikke så god trening i å komponere lavkarbo-oppskrifter, så korriger meg dersom jeg er helt på viddene!

Dette er en ca-oppskrift, som må tilpasses antall og behov:

Del kyllingfilet i små biter og brun dem i steikepanna. Ha det i ildfast form sammen med brokkoli (forvellet raskt), løk i strimler og paprika i strimler. Bland sammen fløte, sambal oelek (chilipasta), tomatpuré, flytende natreen og litt salt. Hell dette over kyllingen og grønnsakene. Strø revet ost på toppen.

Stekes ved 200 grader til osten blir gylden.

Spises alene, eller med salat kanskje? Jeg tok den "bar".

Glade-Gry sa for siden:

Mmm , dette hørtes jo også skikkelig digg ut!!

Så flott med mange oppskrifter... bare så vanskelig å velge...
:D
eller et luksusproblem egentlig...

xtra sa for siden:

Jeg prøvde meg på denne oppskriften for et par dager siden. Da jeg kom hjem fra handlerunden på butikken oppdaget jeg at jeg hadde glemt å kjøpe chilipasta. Men jeg fant rød currypasta i kjøleskapet, så jeg brukte lykkelig det i stedet, uten å tenke på at det er forskjell på curry og chili :)

Men det ble godt likevel.

Agnetak sa for siden:

Dette så virkelig spennenede ut, men hadde vært topp om du kunne oppgi mål på ingrediensene sånn at jeg vet blandingsforholdet :-)

Colt-pixy sa for siden:

Denne hørtes god ut! Tror jeg skal prøve den til helgen, siden foreldrene mine skal på hytte (hvis alt går etter planen).

Takk for oppskrift (selv om den er 6 år gammel).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.