Madeleine sa for siden:
Det lurer jeg på.....:)
Madeleine sa for siden:
Det lurer jeg på.....:)
supha sa for siden:
Hvis du ser i matvaretabellen ser du hvilken produkter det er mer enn 0 karbo. Innmat har en del karbo og kjøttkaker, karbonade, kjøttdeig osv.
Anbefaler deg å bruke den.
Nille sa for siden:
Mange produkter kan inneholde 0,9 karber pr 100 gram selv om de er merket med 0. Det er fordi de ikke er forpliktet til å merke varer som har under 1 gram karber pr 100 gram.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det er den eneste årsaken til at vi som regel anbefaler å alltid regne 1 karb pr 100 gram vare selv om det står 0.
Dette er ikke så viktig for andre enn dem som går på Atkins Induksjon eller Ketolysekuren, - fordi de har et meget begrenset karb-inntak med 15-20 gram pr dag.
supha sa for siden:
Oii det visste jeg ikke. Da har jeg lært noe nytt i dag og:D Men rene kjøttvarer som biff, svinekjøtt, kan det også være karbo der? Men hvis jeg holder meg på 15 kh så kan jeg spise ca 400g med kjøttprodukter. Da holder jeg meg under 20 g kh pr dag hvis det evt skulle inneholde noe karb i kjøttet..
Men Nille, kan man spise fetaost og parmesan i induksjonen?
Nille sa for siden:
Rene kjøttvarer - ikke røkte - uten tilsetning kan en trygt regne 0 karber på. Men allev arer som er foredlet eller tilsatt ting bør man tenke seg om på. Matvaretabellen er fin å bruke, for den oppgir ned til 0.1 gram/100 gram.
Man kan godt spise feta og parmesan på induksjon ! :D
supha sa for siden:
Nå ble jeg glad. Spiser bare rene kjøttvarer. Sjeldent gang spiser jeg pølser som har 0,5 KH. Men vanlig kjøttdeig/karbonadedeig, som ikke er tilsatt vann eller mel, det må vel være greit. Det står at innhold er kun kjøtt og fett? Og kan det virkelig stemme at 100g ruccola er 3 KH?
Godt vi har deg her Nille.Ble ille mange spørsmål her
supha sa for siden:
Tittet på Gilde sin sider, der står det at kjøttdeig og karbonadedeig er 0 kh. Men føler liksom at jeg ikke stoler helt på dem.
Nille sa for siden:
I matvaretabellen står kjøttedeig med 0.9 karber pr 100 gra. Så der ville jeg regner 1 karb/100 gram. Det er sikkert et eller annet bindemiddel de bruker
Er ikke 100 % sikker på ruccola, men den har veldig lav egenvekt, dvs. det går VELDIG mye ruccola på 100 gram, så jeg tror nok det stemmer.
Madeleine sa for siden:
Må ha det inn med skjeer jeg..:D
Har jeg da skjønt det riktig at man IKKE regner 1 gr.karbo f.eks.på rent kjøtt som kyllingfillet,raks og reker...men f.eks på røkelaks?
Har alltid regnet 0 karber ut i fra tabellen...
Leste du..les Nille ga klarsignal for røkt og gravet laks.....men i likhet med reker i lake er det tilsatt sukker? Så lite at man kan se bort fra det....el.en max mengde pr.dag?
Madeleine sa for siden:
Hjalp og lese det to ganger :D men det siste spm.ift.reker i lake og røkelaks er fortsatt lott uklart?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.