< Tilbake til oversikten

Spelt instant kaffe?

supha sa for siden:

Tror jeg har kjøpt feil kaffe jeg. Kan jeg drikke denne da?laget av 80% spelt , og chicory? Det er av merket Demeter...Den er koffeinfri

Summer sa for siden:

Står det ikke karbohydratinnhold? At den er koffeinfri kan jo være bra, men det er jo mel da ...

supha sa for siden:

Gjør ikke det se.. Uff typisk meg å kjøpe feil vettu. Gidder ikke å bytte den heller.. Æsj

supha sa for siden:

kan man forresten drikke all slags te? Så lenge det er koffeinfri og uten søtningsstoffer?

Summer sa for siden:

Ja, det blir i praksis alle urte-teer og fruk/bær-teer uten te og nypete uten te. :) (Har jeg glemt noen?)

Photobscura sa for siden:

All te som ikke er te for å si det sånn :p
All te har koffein i en eller annen grad, men det finnes varme frukt- og urtedrikker som kalles te selv om det ikke inneholder teblader.

Spør i en te-butikk om du har det i nærheten, black cat f.eks.

supha sa for siden:

Kjøpte en te som heter Choco Aztec Spice. Det inneholder cocoa shells, cinnamon, liquorice, carob, cardamom, ginger, vanillaextract, black pepper. Det her er i teposer og ikke løst.Inneholder nesten hele krydderhylla:D

Carob er det nok en del karber i, men i en tepose så tror jeg ikke det kan bli så mye.
Hørtes godt ut forresten :)

supha sa for siden:

En del karber`? Hvor mye er en del da? 0,5 karb eller mer? Dumt at det ikke står bakpå. Er glad i te, men nå vet jeg ikke hva jeg kan drikke og ikke drikke. Er så mange slag. Har du noe forslag? Utenom Blackcat

Black Cat er en tebutikkkjede. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye karber det er i carob, men jeg kan google! Det er 12 gr kh i carob, men om det er i en te, hvor mange gram kan det være? Ikke mange!

Carob brukes forresten av veganere som kakaoerstatning om noen lurte :)

supha sa for siden:

60% er carob og det er 30 g i hele pakken. 2g pr pose. Kan iallefall ikke være mer enn 2 g uansett pr pose.

Hva med vanlig lipton te, sånn gul. Nå spør jeg mye..

Bare å spørre :)

Vanlig svart og grønn te har koffein i seg, men jeg begynner faktisk å bli usikker på hva som er greia med koffein. Har prøvd å finne ut av det, for det er tydeligvis ikke en partystopper for meg. Det jeg tror så langt (men jeg kan IKKE love at dette er absolutte sannheter) er at det senker blodsukkeret sånn at man trigger søtsuget. Om man ikke får trigga søtsuget blir det da i forhold til teorien ikke så veldig farlig. Men som sagt, jeg er ikke sikker på dette enda, for jeg prøver å finne ut av det.

Men te har i hvert fall mindre koffein enn kaffe :)!

supha sa for siden:

Kan jo egentlig bare droppe teen og. Hehe. Men det er jo gøtt da.

supha sa for siden:

Men da kom vi frem til at jeg må bytte spelt kaffen min jeg da.. Blæh Er så nysgjerrig på hvordan det smaker:confused:

Du kan jo smake og prøve? Merkelig å lage kaffe av spelt, da... Men du kan jo også sende en mail til produsenten/butikken sentralt og spørre? Jeg blir pottesur hver gang jeg ser varer uten næringsinnhold...

Huldr sa for siden:

Jeg drakk iallefall svart te gjennom induksjonen og videre utover, uten at det stoppet vektnedgangen. Det skal visst mye til at jeg gir opp teen min ... :rolleyes:

Det kan være litt forvirrende dette med te som ikke er te. På engelsk kalles fruktte o.l. for infusions :)

Jeg kutta heller ikke kaffe helt ut på induksjon og gikk ned hele veien. Så det er sagt ;)

blåbær sa for siden:

Er denne fra Yogi? (Eller hva det heter ...)

Traxior sa for siden:

Jeg har en te med carob i. Dogadan Hot Chocolate tea. Den inneholder rooibos, cacao bean, dextrose, blackberry leaves, carob og naturlig sjokoladesmak, (hva enn det er).

Næringsverdiene per pose er:
kcal 4
Protein 0.2 gram
Yaglar 0.08 gram (hva er det??)
Karbohydrater 0.72 gram

Dette er en tyrkisk fabrikant så yaglar er ett eller annet på tyrkisk. Den lukter aldeles himmelsk, men den smaker veldig kjedelig. Tyrkisk sjokolade urtete... JIPPI.. :)

supha sa for siden:

Det er fra Yogi jau

supha sa for siden:

Var og byttet kaffen med te fra Yogi istedenfor. Den heter Detox Herb & Spise infusion. Veldig krydret, men jeg synes den er god. Håper det ikke er masse karb i den.

blåbær sa for siden:

Den har jeg også, og den er overraskende god! :) Ingen som tror på meg når jeg sier at den er det! "Te med sjokoladesmak??" Og så kommer et slikt tryne :eek: hehe ... Men jeg liker den kjempegodt :)

supha sa for siden:

Synes den lukter så godt og.. Drømmer om kakao jeg da.:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.