< Tilbake til oversikten

AH! Gjett om jeg har fått en baksmell da gitt!

quebec sa for siden:

Jo, har jo levd på svin, svin og atter svin i hele påska i tillegg til egg.

MEN......Jeg har helt ned på bøttevis med lightbrus, til de grader at jeg er flau flau FLAU!!!:eek::eek::eek:

Jeg gikk inn i påska, hadde spist kanonbra, holdt meg unna bars og lightbrus....forsiktig med meiriprodukter og vops der føk jeg for første gang inn i ketosen!!':D

Så begynte jeg å slappe av.....og helte innpå med brusen, akka meg, jeg føk like fort ut igjen av ketosen.:mad:

Må jo være brusen, men lurte jo litt på det med svin og, og stilte et spørsmål før idag om det, kan jo være en lite stopper der og.
Har skrevet ned det jeg har spist, og det går i svin og egg og brus.

Siste dagen var det lammekjøtt, men ellers ingen variasjon.
Så nå er det på an igjen UTEN BRUS og litt forsiktig med svinekjøtt.

Noen andre som har vært i en slik situasjon der de har føket så raskt ut av ketosen? Trodde jo at det skulle gå litt tid der gitt.

Nova sa for siden:

Jeg forstår ikke... Hvis man drikker light brus med sukralose, er det da mulig å gå ut av ketose??:confused: Jeg har ikke falt ut.

quebec sa for siden:

ja, har lært og erfart at det kan være en skikkelig stopper.
Og siden jeg hadde skrevet opp det jeg fikk i meg, så var det to gjengangere som gikk igjen og det var lightbrusen og bacon, påskeskinka og bogskinke.

Men jeg tuller ikke, da jeg kom på hytta fredag kveld var sticksen litt smårosa, så neste dag var den kraftig rosa....og slik var den til mandag kveld, da var den helt nøytral og slik har den vært siden, og jeg drakk sikkert 5-6 en og en halv litere bare på en liten helg, og siden har det fortsatt.
Må jo være brusen da mener jeg???

indi sa for siden:

Tror ikke brusen kan få deg ut av ketose... men utslaget på sticks er jo stadig mindre når du drikker veldig mye! Etter det jeg har lest meg til her inne, påvirker ikke brusen ketosen, men kunstige søtningsstoffer kan hindre/stoppe nedgangen til noen. Og det er forskjell på brus... cola zero er neinei, mens colalight er ja;)

jeef-micro sa for siden:

Jeg trodde ikke disse to tingene skulle ha innvirkningpå ketosen, men jeg har fått beskjed av legen min om å holde meg til andre kjøttsorter enn svin. Dette pga at jeg har lav pH i blodet, og det er noen stoffer i svinekjøtt som ikke er i andre typer kjøtt. Men det blir jo andre grunner til å holde seg unna enn bare ketosen da...

quebec sa for siden:

å hjelpes, det var jo cola zero jeg bøttet nedpå:eek::eek::eek::eek:

ang.svin.

for noen år siden fikk jeg galleproblemer, og smertene kom hver eneste gang jeg spiste noe med svin i. Hvis det er andre her inne som har hatt problemer på dette området så vet dere at jeg snakker om virkelig intense magesmerter.
Jeg kuttet ut svinemat og voila, pang ned 10 kilo på en-to-tre!!
Er jo litt til ettertanke.:o

Nå hører det med til historien at jeg tilslutt reagerte på all mat nesten, så en operasjon var unngåelig.:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.