quebec sa for siden:
Er det noen her inne som har erfart at bacon, svinekoteletter, skinke, bacongull kan være en effektiv partystopper????:o
quebec sa for siden:
Er det noen her inne som har erfart at bacon, svinekoteletter, skinke, bacongull kan være en effektiv partystopper????:o
Lava sa for siden:
Bacongull, kanskje... vet ikke nok til å gi deg ett skikkelig svar
desverre..
Distrea sa for siden:
hei :)
jeg tror ikke de tingene du nevner skal være noe problem... eller baconkrisp bør man spise med måte.
har du gått ned litt? eventuelt hvor mye på hvor lang tid? hvor lenge har du holdt på? hvor lenge har det stått stille?
føre du opp alt du spiser så du er sikker på hvor du ligger på inntaket?
JenJen sa for siden:
Bacon er det ei her inne som opplever som partystopper :ja:
LilleVille sa for siden:
Jeg tror ikke svinekjøtt som "kategori" kan kalles partystopper på linje med meieriprodukter, søtstoff, koffein, nøtter osv. Men flere av produktene du ramser opp inneholder mye salt, det kan binde vannet i kroppen og gjøre at du ikke ser så store utslag på vekta. Og hvis du BARE spiser svinekjøtt, får du for lite variasjon og for lite næringsstoffer fra grønnsaker/fisk og DET kan være partystopper!
Manina sa for siden:
Ganske interessant. Svinekjøtt er for en del mennesker ganske problematisk og gir visse negative helseeffekter. Dersom en leser Blodtypedietten, er ikke svinekjøtt tilrådelig for noen blodtyper, ikke engang type B, som ellers blir anbefalt annet kjøtt.
Det kan være at kroppen generelt trives dårligere på dette kjøttet enn annet, og at dette kan gi utslag også på vekta.
quebec sa for siden:
ja, jeg har begynt å skrive ned det jeg spiser. Men i påska så ble det vel mye svinekjøtt, og brusen lot jeg og passere nedover.
Vet at jeg har brusen som en effektiv partystopper, det har jeg nå brukt altfor lang tid på å finne ut....jeg var bare så dum å ikke leve etter reglene og.
Men nå har det stått stille i hele påska, snart i 2 uker faktisk...så lurte jeg og på om hvis det ble mye svin innabords....kunne dette og være hemmende???
Ser at jeg har fått forskjellige svar, og jeg synes og at dette kan være et interessant emne......
får heller gå til full shopping av hvitt kjøtt og fisk i morra til en avveksling og se om ikke det kan skje noe på vekta snart.
takk for svar folkens :))
Manina sa for siden:
Nå er det jo masse rødt kjøtt utenom svin da... Okse-, lamme- og viltkjøtt f.eks. :)
quebec sa for siden:
ja, glemte det nesten :)
må lage eg en skikkelig handleliste og ikke føre opp brus på den :)))
Manina sa for siden:
Det høres ut som en god start! :)
Photobscura sa for siden:
Om du kjøper bacon, sjekk i alle fall at det ikke er sukker i den ;)
Jeg klarer ikke å spise svin, nå har jeg vært veggis i årevis da, men avtreder sakte men sikkert med litt viltkjøtt til å begynne med, men svin, jeg pleide å bli skikkelig skikkelig kvalm av det, bare en liten bit med svinekjøtt var nok til at jeg bare måtte legge meg ned og ligge helt stille.
Faren min har det litt på samme måte, så dette kan være en intoleranse (pga frakten til slakteriet produserer grisen veldig mye melkesyre pga stress, så det kan være derfor
). Men om dette har noe med vektstopp å gjøre aner jeg ikke, og du nevner heller ikke lignende symptomer, så dette var egentlig bare en sidekommentar til etterretning :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.