Gratulerer!
Jeg gikk ned 4,5 kg. på 2 uker, men har nå gått opp og ned og opp igjen 1,5 kg. de siste 2 ukene. Håper det går videre snart. Tror jeg har spist for lite fett. Det skal det bli endringer på!
Jeg har ikke spist så mye fett jeg, bare passet på å ikke spise karber utenom salaten, som jeg jo spiser ubegrenset av. Jeg dynker salaten litt i Vita hjertego' sin olje, med raps, oliven og solsikke og det er egentlig det. Jeg orker ikke bacon så det har jeg enda ikke spist. Men lager salatbolle med 2 kyllinger, ferdig oppskåret familiesalat (de lille av gulrøtter som er i den kan jo ikke telles engang, jeg er iallefall i ketose), agurk, tomater og revet ost. Denne har jeg 2-3 dager. Jeg tar alltid to gode ss med seterrømme oppå :)
Tusen takk, dere! Vi er superflinke alle sammen, uansett hvor mye vi går ned!! Tenk så mange fristelser det er der ute, og vi går nesten på det strengeste som finnes!!:D Vi er sterke!
Men guri, hvor viktig det er å måle seg! Jeg hadde aldri trodd at 4 kg tilsvarte hele 8 cm rundt livet mitt:eek:
Nei, men jeg kan prøve fra arkivet i hodet:D
Men jeg jobber natten og sover hele dagen, så er ikke alltid det blir mer enn 2 måltider pr dag...
Dag 1:
Spiste to kyllingfileter dynket i karri med rapidsalat, tomat, agurk, revet ost. Ved siden av hadde jeg brokkoli med smeltet smør over, og 2ss med seterrømme ved siden av. Jeg veier ingenting, spiser til jeg er mett!
Senere spiste jeg bare salaten jeg lagde med seterrømme over, ca 1 stor spiseskje, med vita hjertego' olje med solsikke, oliven og raps. Så mye salat jeg bare orker!
1,5 liter vann med kullsyre og et x antall kopper nypete med 4 suketter.
Vitaminbjørner.
Dag 2:
Jeg lagde morgenomeletten fra boka med salaten fra dagen før ved siden av. Spiste jeg jeg holdt på å stupe, hehe.
Senere spiste jeg 2 hardkokte egg som jeg dynket med baconost på tube som en litt mettende snack.
Som nattmat spiste jeg 4 skiver ost og litt skinke.
Vitaminbjørner.
Dag 3:
Lagde meg stor salat i bolle med lokk som bestod av 2 hele grillede kyllinger, tok skinnet i biter i salaten, halv agurk, 2 tomater, masse revet ost-sikkert 100g, familiesalatblanding (er litt gulrøtter og rødkål i den, men herregud, du må lete etter de). Dynket den litt med vitago' olja, og tok porsjonsvis på seterrømme. Spiste en stor dyp bolle med dette. Masse vann med kullsyre, atter en gang nypete med 4 suketter.
Lagde meg krem av 1 dl fløte, tok candarel på slump (var visst ikke natreen likevel) og ca 1 ts bakekakao. Holdt jo på å dø etter søtsmak!
4 skiver jubelsalami med litt majones.
Kjøpte meg Mentos uten sukker, spiste hele pakka + noen sukkerfrie Mellers med jordbær og fløte, namnam, og en halvliter Cola Zero.
Vitaminbjørner.
Dag 4:
Kyllingsalaten fra i går til frokost, så mye jeg orket.
1 Atkins bar med sjokolaaaaaade:D NAM
2 hardkokte egg med skinkeost på (sitter med tuben i hånda):p
1 Atkinsbar til, sjokolaaaaaade med noe crisp i. NAM
Nattmat: Noen osteskiver og skinke med LITT kaviar på, for smak!
Halvliter Cola light, sikkert 5 kopper nypete med 4 suketter og masse boblevann.
Vitaminbjørner.
Dag 5:
I dag har jeg spist den samme kyllingsalaten (lager jo stor).
Noen skiver stek hos ho mor, med ørlite brun saus på, siden det er mel i den, og litt blomkål.
vil bare skryte litt av denne ketolyse kuren jeg også!! har gått ned 3 kg på 3 dager, og nesten 4 cm på magen.. at det går an!! sikker mye vann, men... aldri i verden om jeg har gått ned så fort.. så har jeg det sååå bra også. ikke noe ubehag! bank i bordet
nå skal jeg feire med litt ostekake! hah
Vil bare oppdatere å si at jeg tilsammen nå har gått ned 11 kilo og jeg har holdt meg nede uten problemer:D Spiser som før igjen, men nå trener jeg 1,5 time tre ganger i uka! Venninna begynte på ketolyse i går og er i ketose i dag :)
Så flott! Gratulerer:heia: Er det ikke godt å være i mål? Jeg startet selv med ketolyse i april, og har også gått ned 11 kg. Synes at det er bare så utrolig mye bedre å være litt lettere i både kropp og sinn :D
Hvordan gikk du over til et mer "normalt" kosthold? Gradvis? Var det vanskelig, reagerte kroppen på det nye kostholdet? Bare lurer litt jeg, for jeg er kanskje snart på samme sted som deg :)
Da har jeg gått ned en kg til, så da er jeg i boks, gitt:D 12 kg! Kroppen min er nok som skapt for lavkarbo.
Nei, da jeg gikk over til vanlig mat igjen så tenkte jeg kalorier igjen, bare uten å telle. Jeg spiste mye men sunn mat, slik at jeg ble mett uten mange kalorier, og spiste snop som en idiot (dvs kanskje 8-9 forskjellige snop og retter) kun på lørdag, fra morgen til kveld. Men etterhvert så merket jeg at jeg ikke gadd å leve sånn lenger, jeg lever bare en gang, så jeg spiste godteri når jeg følte for det istedet, men lærte meg (som gammel bulimiker) for første gang å begrense meg. Jeg kjøpe EN Center istedet for tre, og jeg spiste bare en 50g melkesjokolade, istedet for 200g. Og trente som en helt 3 dager i uka, så jeg ble så støl at i begynnelsen måtte jeg ha hjelp til skolissene dagen etter trening:p
Nå har vekten stabilisert seg, nå spiser jeg hva jeg vil når jeg vil, bare passer på å være mye i bevegelse. Jeg har ikke bil, og jeg har hund, så det går av seg selv, er ingen sofasliter heller, har aldri vært det. Men forbrenningen min har jo blitt ny etter jeg begynte å trene, nå forbrenner jeg jo kalorier når jeg sover også, fordi jeg trener regelmessig. Trener kun styrke!! Muskler forbrenner fett, og vi jenter får ikke tytende muskler uten å jukse, så det er jeg ikke redd for.
Sukkeravhengig er jeg, men jeg har lært meg å begrense meg, så den psykiske biten har jeg jobbet mye med. Jeg måtte bare være sterk.
Jo, og jeg bruker fortsatt bare grove produkter da, kjøper villris og fullkornspasta, og vil ikke tilbake til det vanlige, det spiser jeg kun når jeg har gjester, fordi de vil ha vanlig.
Kjøpte meg Stormberg Softschell jakke her om dagen i størrelse SMALL!!! Juhu!! Nå bruker jeg ca 38 i bukser, før var jeg 42 :)
wow, dette er jo morsomt å lese... Har manglet motivasjon i det siste, men har tatt meg sammen igjen og skal gjøre mitt beste for at de siste kiloene også forsvinner.
Litt vanskelig for den som har barn i huset som ikke er så glade i salat!
Nå lager jeg laksen til Gerd med blomkål, brokoli i form med folie over..... nam gleder meg til middag... Har ikke noe ekstra til resten av familien! De er blitt vant til at det er lite poteter og pasta i heimen.
Men igjen, så er det et supert resultat og må si jeg misunner deg!!! fantastisk. Skulle også ned 12 kg, og har kommet halvveis siden midten av august, så har jeg stoppet litt opp og gått lite ned!! Men minker i cm... Det er deilig!
Det er bare å stå på folkens, dere klarer det!! Husk å bevege dere, tror ikke det er noen snarveier utenom akkurat det, ihvertfall var det ikke det for meg, for å kunne beholde vekten nede. :)
Denne tråden min er jo nå blitt gammel, men jeg må få oppdatere på nytt. Jeg har blitt mamma :D Hun er nå 1 år gammel.
Under svangerskapet kastet jeg alle hemninger og gikk opp 30 kg (haha)! Høygravid veide jeg 110kg! Og dessverre for meg var det ikke bare vann. Kun 11 kg forsvant av seg selv, og resterende 19kg måtte jeg jobbe for. Jeg levde sukkerfritt fra den dagen hun var ute. Ikke ETT forbasket kakestykke spiste jeg. Satt og så på alle de andre på barseltreffene trykke i seg deilige desserter og kaker. Jeg fikk bare ammet i 11 uker. Etter det var det RETT i ketose, og jeg har fått av meg de restende 20 kg :) Veldig glad for det!
Jeg ELSKER lavkarbo! Men fungerer utrolig godt i ketose. Tror det er forskjellig for alle, men jeg føler jeg kan leve sånn. Hvordan kan det være skadelig når jeg føler meg SÅ bra. Men når jeg har fått av meg noen trivselskilo, så kjører jeg vanlig lavkarbo igjen. Nå har jo Easy Living fra Proteinfabrikken kommet, og de kakene ER jo gode, så da går det etterhvert an å kose seg på lørdager osv :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.