< Tilbake til oversikten

Drikker du light-brus?

Tussa sa for siden:

Ja, det lurer jeg på. Jeg vet det kan stoppe vekttapet for noen.

annabanana sa for siden:

jaaa :) jeg elsker alle slags light brus... jeg drikker light saft, light brus.. u name it.. jeg trykker ned på så mye aspartam og søtstoffer at det er synd på kroppen min :p
begrensa det når jeg spiste vanlig sukker, men nå må jeg ha det. orker ikke å bare drikke vann.

nå har jeg bare slanka meg en dag, så jeg vet ikke om det blir katastrofe..

Goggen sa for siden:

Jepp jeg drikker lightbrus. Ca tre liter i året

LilleVille sa for siden:

Ja, jeg drikker lightbrus. Cola Zero. 2-3 bokser om dagen. Det har jeg gjort hele tiden, og jeg går ned i vekt. Ikke så fort, men sakte men sikkert. Jeg har ikke prøvd å kutte ut for å se om jeg hadde gått fortere ned, jeg vet med meg selv at det er mye større sjans for at jeg holder ut ett år med sakte vektnedgang og cola zero, enn et halvt år med raskere vektnedgang uten cola zero... Sikkert ikke bra tankegang, men.. Skal jeg leve på denne måten uten å bli lei, sur osv.. da må jeg ha noen "livbøyer" Cola Zero og macadamianøtter er mine livbøyer :)

Sirius sa for siden:

Jeg var Pepsi Max-oholiker før! rekker opp en hånd

Da jeg leste tråder om lavkarbere som sa ting som "man blir vant til smaken av vann!" og "synes ikke lettbrus er noe godt lengre" ble jeg litt paff. Jasså ja, det der gjelder i alle fall ikke meg...
Hva blir det neste, tenkte jeg...at jeg "bare føler meg såååå freeesh etter å ha trent? (verdens mest irriterende utsagn, men det stemmer jo faktisk nå) :lol:

Men herre min hatt, nå er jeg en av de som hyler nedpå med vann og synes det er godt! Pepsi Max smaker skuffende nå i forhold til før, men drikker det innimellom en sjelden gang. Who woulda thought.

Zincite sa for siden:

en sjeeeelden gang..
Kjenner noen som tar det nesten personlig at jeg alltid vil ha vann :confused: men synes det er myyyyye bedre. Drakk både cola light og vanlig brus i bøtter og spann for en del år siden. Utenom cola light smakte det meste lightbrusen pføy den gang, men det har kanskje endret seg :D
Drikker mye kald te og jeg :D når jeg har lyst på noe med smak. I øyeblikket er rooibos chai te favoritten. Deilig kryddersmak og lukt.

Katie sa for siden:

Nope,liker ikke light-brus så har ikke drukket noe brus siden jeg begynte.
Her går det bare i vann og en kaffe innimellom.

Tusta85 sa for siden:

Det hender. Men prøver å la være. Vann funker like greit.

Tuppen sa for siden:

er litt for avhengig av pepsi max jeg :rodme:

Lisbeth sa for siden:

Jeg drikker altfor mye Tab xtra.. må prøve å kutte ned litt...

Nova sa for siden:

Har drukket 1 liter light brus på 5 dager. Cola Zero og Cola light.

Ikke puss tenna før minst en time etter brusdrikking! Skader emaljen, vi må vente til emaljen har stivnet igjen.

Max sa for siden:

Jeg drikker for mye brus, men det skal det snart bli slutt på.

Eilan sa for siden:

Nei, drikker ikke lightbrus. Var avhengig av cola light for flere år siden, særs ubehagelig. Holder meg unna. Tar en farris når sprudlebehovet melder seg :)

Justina sa for siden:

Jada, masse... :o Er fullstendig avhengig og drikker sikkert bortimot 1,5 l pr dag.

Pearl sa for siden:

Mindre og mindre i grunnen. Uten at jeg har gjort så mye for det. Bare fordi jeg prøver å drikke så mye som mulig av vann, og da frister det ikke så mye lenger med brus.

turbokano sa for siden:

går nok nedpå en god kald 1,5liter med cola zero om dagen ja,klarer meg ikke uten:)
så lenge vekta går ned så klager jeg ikke

Lava sa for siden:

Nei, drikker egentlig ikke brus eller saft av noe slag.
unntaket er sprite zero, til mat i helgen kanskje, men mest
vann og kaffe.
Sluttet å drikke Cola for mange år siden, og begynte med farris :)

Kristin_B sa for siden:

Elsker pepsi max! Men føler at søtsuget blir større etter inntak av max.. blir nok en liten avvenning nå etter påska...

Eirian sa for siden:

Niks, holder meg langt unna light-produkter. Drikker ikke vanlig brus heller, eller saft.
Drikker i grunnen bare vann, litt kornkaffe, en kopp nype-te i ny og ne og lavkarbo-kakao nå og da. Mest vann, mengder hver dag.

blåbær sa for siden:

Min også!! :love: Drikker du den kald?

Jeg drikker ikke så mye brus, men det har jeg aldri gjort. Har alltid drukket mest vann, så det var ikke det vanskeligste med kuren for meg.

totitten sa for siden:

Nei drikker ikke mye brus. Har egentlig aldri vært noe fan av det heller. Kan ta meg et glass til mat i helgene, men det blir ikke drukket hele glasset heller. :rolleyes: Det går i vann, vann og atter vann. Og kaffe med fløte i hvis jeg skal kose meg av og til. Men det blir jeg nødt til å gjøre litt sjeldnere nå siden fløte er en partystopper for min del :rolleyes:

kilovis sa for siden:

Jeg kuttet ut pepsi max da jeg begynte på kuren, var totalt avhengig, og det er deilig å være kvitt det suget. Unner meg en eller to kopper te om dagen og et par kopper kaffe, resten av dagen går det i kaldt vann.

Begod sa for siden:

Drikker ca 3 liter cola light pr helg. I midt uka blir det lite eller ingenting,kommer an på om jeg må på pub for å se fotballkamp og da blir det gjerne 2 glass colalight og peanøtter.

bærrgen sa for siden:

Jeg har helt siden Pepsi Max'en kom vært Pepsimaxoman, og før det var det Colalightoman... Så jeg føler meg veldig flink når jeg nå klarer å la være å drikke brus på jobb (!), der drikker jeg vann - gjerne 2 liter iløpet av arbeidsdagen. Og da drikker jeg Pepsi Max'en min med god samvittighet når jeg er hjemme. Det har foreløpig ikke vært noe partystopper for meg, og jeg håper det forblir sånn :D

Thula sa for siden:

Jepp, det gjør jeg, må ha det for å overleve:)

Nepmulk sa for siden:

Hei,

Her går det i cola-light og nok litt for mye etter "normal standard". Holder meg til cola-light pga sukralosen (har hørt det skal være bedre enn aspartam som er i flere andre varianter).

Ellers burde jeg nok drikke mer vann...fikk en påminner der.

Ha en fin dag da dere :-)

HegeT sa for siden:

Drikker for det meste vann......har fått et sånnt kjøleskap med vann og isbit dispenser........:D

Men på fredager koser jeg meg med et glass brus......Sprite Zero.

Også har jeg funnet ut at apelsinsaften til Fun Light er god som en avveksling...

Brun brus har jeg aldri vært noe fan av, så det er ikke noe savn......

MorStine sa for siden:

Kun Cola Light:) Går fint... Cola Zero måtte kuttes ut.

quebec sa for siden:

det har vist seg å være en effektiv stopper for meg så nå er det vann som gjelder.

tok meg laaaang tid å innse det dessverre :(

Photobscura sa for siden:

Liker ikke brus, så nei. Det er i verste fall blandevann :D

Nille sa for siden:

Drikker som regel ingen form for "sprudlevann" - altså brus med kullsyre. Tannlegen min er spesialist på tannskader og anbefalte meg å lavære....
[font=Comic Sans MS][/font]
Men det hender jeg synder litt med litt "schweppes Light/Slimline Tonic" i min gin - (også kalt Gin Slim :o)
[font=Comic Sans MS][/font]
:)

Photobscura sa for siden:

Ja! Der har du det beste blandevannet også :D Utstår ikke søtheten i vanlig lightbrus :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.