< Tilbake til oversikten

Hva skjer under magefettet?

supha sa for siden:

Jeg har oppdaget noe rart med magen min. Når jeg trykker på mageregionen så er det hardt. Jeg har ikke forstoppelse eller noe, men det har blitt fastere og hardere etter at jeg begynte med ketolyse. Kan det virkelig være at under fettet så har det omdannet seg til muskler?

Jeg har ikke gått ned en eneste gram. men ser tydelig at jeg har blitt slankere og magen henger ikke så mye lenger. Det har blitt så og si flatt, trener ikke så mye heller. Par ganger med ergometersykling i uka..

Sikkert veldig dum spørsmål...men håper at noen kan svare på det

Tussa sa for siden:

Det er jo hardt under magefettet, bare at man kjenner det naturlig nok ikke så godt hvis det er mye fett der.
Fettet har vel krympet da? :D

supha sa for siden:

Underlig greier det der. Var jo ikke sånn da jeg var slank heller, trente som en gud der. Så lenge det ikke er noe farlig så får det vel være greit.

Tussa sa for siden:

Det er jo det som er så supert med ketolyse. Fettet forsvinner der det er mest av det. :D
Derfor jeg velger å prøve det jeg og, på de 10 siste kg som skal bort.

supha sa for siden:

Go Tussa!:heia:

Livsglede sa for siden:

Jeg har merket at de så berømte celulittene:eek: bak på lårene er blitt mindre synlige liksom :p sikkert samme effekten som du har på magen din:)

supha sa for siden:

Men blir jeg mye fastere nå, så synes jeg det skal synes litt på vekta.
Stakkars ticketen min har stått bomstille i over 3 uker. Imorgen er det 4 uker siden jeg begynte med ketolyse.

Men skal jo ikke klage når jeg ser at jeg blir fastere, men vil liksom få en bekreftelse på vekta og..

Photobscura sa for siden:

Har du målt deg med målebånd da, Supah? Det er gjerne der man ser de VIRKELIGE forskjellene!

Og jeg har opplevd det samme som deg, når jeg strammer magen, så går liksom ikke pekefingeren inn til andre leddet av fett først før den finner en stram muskel :D Akkurat det der synes særlig min überslanke sambo er litt skummelt og fascinerende

supha sa for siden:

Har målt meg ( men vet ikke om jeg har klart å måle på samme sted da:D) men det er kanskje par cm forskjell?? Jeg har skjerpet meg nå med målebåndet og skal være flinkere til å måle meg..

Når vi snakker om sambo: Vi gjorde en liten test her om dagen, samboen min som er überslank prøvde seg på ketolyse (selv om han ikke trenger det, bare for å teste) Han spiste masse pasta, cola osv, 4 timer senere måler han seg med ketostix og den ga utslag:eek: Etter at jeg har fortalt han om ketoseånden og varmen man får i kroppen, så mener han at han har gått inn og ut av ketose hele sitt liv. Og det kan nok hende, siste året har vi spist samme maten, jeg har gått opp og han har gått ned..

Oii det ble langt innlegg

Bee sa for siden:

Min er HELT borte! :D :D

Livsglede sa for siden:

Oaw, da er det håp:D:p:D det er ennå en stund til sommer og bikini tid

Bee sa for siden:

:D Lykke til!!!

Photobscura sa for siden:

Samboeren min spiser lavkarbomiddag, og så tyter han i seg brødskiver på jobb og så mye potetgull, sjokolade og pepsi som det går an på kveldstid :lol: Likevel er han slank som et spett, ja, til og med skinny kan man si, senete og deff. Det er virkelig noen som har evolusjonert noen hakk ekstra og fått seg en real karbohydratforbrenning!!

(Men så spørs det hvor bra det ser ut på innsida... :rolleyes:)

Torkil sa for siden:

Hei
ALLE har en "six-pack" under magefettet, slankingen vil få den frem.
Erfaringen at fett forsvinner og muskler bygges kan gi opplevelsen av at vekten står stille mens kroppen minsker fordi musklene veier mer enn fett.

Lykke til
Torkil :D

Megvel sa for siden:

Husk at det er fett rundt organene inni også da! Blir det borte også blir jo magen mindre!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.