< Tilbake til oversikten

Hva gjør du?

Tussa sa for siden:

1. Hva gjør du i situasjoner hvor du er invitert hjem til noen på middag/syforening/andre sosiale sammenkomster som innebærer mat?
    Tar du med mat selv? Eller plukker du bort det verste, og spiser det som er minst verst?

2. Hvis du skal være på farten hele dagen? Hva slags mat har du med deg? Hva slags mat kjøper du, hvis behovet er der for mat NÅ, og du ikke har med noe?

3. Når andre forteller deg at det du driver med er livsfarlig, teit og dumt?

Grovsnus sa for siden:

Slitsomt med folk som forteller deg hva du bør og ikke bør. Hvis vi skulle lekse-opp for dem om sukkerforbruk så kunne det bli noen herlige krangler. Prøv å bli enig om at vi (og de) har forskjellig tilnerming til mat, og slanking.
En ting som ikke tar store plassen er en tube med bacon-ost. Og noen få FIBER-RIK kjeks, noen få carber pr stk. Bacon-osten på tube er det 0 carber i. Metter godt.
-Så var det sosiale sammenhenger da.
Går det ikke å si at du er alergisk ovenfor carber-stivelse. Og derfor desverre må nøye deg med fett og proteiner.

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag.

Lisbeth sa for siden:

1. Hva gjør du i situasjoner hvor du er invitert hjem til noen på middag/syforening/andre sosiale sammenkomster som innebærer mat?
    Tar du med mat selv? Eller plukker du bort det verste, og spiser det som er minst verst?

Plukker bort det værste

1. Hvis du skal være på farten hele dagen? Hva slags mat har du med deg? Hva slags mat kjøper du, hvis behovet er der for mat NÅ, og du ikke har med noe?

Har med Atkinsbar eller kjøper pølse uten brød/lompe

3) Når andre forteller deg at det du driver med er livsfarlig, teit og dumt?

Spør de hvorfor karbohydrater er bra for kroppen.. det har de aldri noe godt svar på..

Tussa sa for siden:

Nr 3 har jeg ikke opplevd da, men regner med det kommer.
Folk er vant til at jeg kutter ned på karbohydratene, for det har jeg jo gjort lenge nå.
Men det er jo noe helt annet enn ketolyse.

Livsglede sa for siden:

1. Jeg spør hva som står på menyen og at jeg har kuttet ut gjær, mel, sukker, melk, + pasta, poteter og ris for å se om magen min kan bli bedre, he,he :p Er det mat som ikke passer inn i mitt kosthold så ta jeg med meg noe fra fryseren, ingen som har blitt sure av den grunn.

2. Da lager jeg en salat og har i veska eller litt omelett, eller tar med en skive å to med brød eller muffins jeg har bakt og en tube med baconost, nøtteog ostemuffinsene er knallgode.

3. Dette har jeg aldri opplevd ennå, men er så pass fersk i gamet kun 4 uker at det kommer vel:rolleyes:

Lykke til med ditt prosjekt

Tussa sa for siden:

Lykke til med ditt prosjekt og! :blomster:
Hvor mye har du gått ned?

Livsglede sa for siden:

2 kg ned de første 2 ukene, så opp 2 den tredje og ned igjen 2 den fjerde, så nå blir det veiing igjen på fredag. Fatter ikke hvorfor vekta kan hoppe opp 2 kg på 1 døgn. Har 6 kg som jeg vil ha bort før mai og 3 til iløpet av sommeren. Så nå blir det full sjerpings med telling av karber helt pinlig nøye, selv om jeg føler at jeg har tellt og tellt på disse karbene:)

Tussa sa for siden:

Lykke til! :blomster:

luringen sa for siden:

1. De jeg kjenner godt forteller jeg det til, og tar evt med meg noe eller ber om at de tenker på meg når de lager mat...(til de jeg kjenner godt ja..)
  2. Baconpølse u/brød. Eller løper innom butikk med ferskvare og kjøper omlett, kyllinglår eller lunsjkake.
  3. Spør om de syns jeg ser så dårlig ut??

Tussa sa for siden:

Hva er lunsjkake?

Lava sa for siden:

har fått noen spm, men bryr meg ikke om hva de sier, pleier og å si jeg ikke tåler hvetemel, for mange vet ikke helt hva lavkarbo er.. forteller heller om alt jeg kan spise, og de fleste bare ler av hele greia, så ingen stygge diskusjoner her. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.