Nutte sa for siden:
Er det normalt at vekten står stille i fase II? Jeg har gått ned ca 1,5 kg i uken hele veien, men nå har vekten stått stille i 1,5 uke - det er veldig demotiverende. Kan det være at jeg gjør noe galt?
Nutte sa for siden:
Er det normalt at vekten står stille i fase II? Jeg har gått ned ca 1,5 kg i uken hele veien, men nå har vekten stått stille i 1,5 uke - det er veldig demotiverende. Kan det være at jeg gjør noe galt?
Fedonisten sa for siden:
Hvordan spiser du i fase 2 da? Og hva spiser du?
Og når du sier at vekta står stille - så lurer jeg på om det er at alt står stille (fett, muskler og vann) eller bare totalvekta? Hvis det er totalvekta som står stille, så kan det jo faktisk være at det skjer ganske mye forandringer i kroppen likevel. At du går opp i muskler og vann men ned i fett for eksempel?
Som eksempel, så hadde jeg en uke hvor jeg nesten ikke gikk ned noenting (0,2 kg tror jeg) men jeg hadde gått ned 1,5 kilo rent fett - men opp vann. Finurlige greier dette her - men sånn er det.
[color=red][/color]
Fortell oss mer - så kanskje vi kan gi enda bedre råd også.
[color=red][/color]
:blomster: fra Fedonisten
Summer sa for siden:
Signerer fedonistens innlegg :)
Det kan være du har trappet opp karbene for mye, men det kan like gjerne være de tingene Fedonisten skriver...
Min kjære ble stående ganske lenge i ro, men buksene ble større og større fordi kroppen holdt på å omfordele seg... Centimetrene krøp inn i livvidden :cool:
Også er det jo viktig å ikke bare tenke vekt, for om du går ned i fettmasse og opp i muskelmasse så vil ikke det bare gå opp i opp, men du vil gjenr gå opp vi vekt også fordi muskler veier mer enn fett :)
Nille sa for siden:
.......eller det kan være så enkelt som at den stakkars kroppen din trenger tid til å omstille seg. Nå har den blit "sultet" på karber så lenge at dn kanskje ikke tror den får mat. Så sparer den..... helt til den finner ut at den virkelig FÅR mat allikevel, og så slipper den vannet den har fyllt fettcellene med (for sikkerhets skyld). Eller kanskje den trenger å bli vant til fase II ?
Det er ganske vanlig, uansett hvilken kostretning man følger, at kroppen rett og slett trenger tid. På Atkins er det helt vanlig iallefall. Etter induksjonen (fase I) Det pleier å vare et par uker. For noen mindre, for noen mer.
Jeg ville ikke fortvile hvis jeg var deg. Er du heldig forsvinner det flere kilo på eng gang (over natten - når vannet slippes fra fettcellene) - er du ikke fullt så heldig vil du begynne å ta av igjen, men kanske 0.5 - 1 kg pr uke. Det er også det som er sunnest for kroppen etter at alt vannet og faenskapet (karber etc) er rensket ut etter fase I.
Jeg tar et lite forbehold om at Lindberg og Eurodiett funker anderledes, men egentlig har det ikke noe med dem å gjøre, men med KROPPEN din !
Gi den litt tid tid du, så hører den nok etter !!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.