MokkMokk sa for siden:
Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)
Eilan sa for siden:
Hei, mange reagerer akkurat slik på maltitol. Maltitol er ikke kunstig søtning, men det ser ut til at mange ikke tåler det likevel. Bør nok holde deg unna Cavalier i fremtiden du! :)
Santa Sofia sa for siden:
[quote=MokkMokk;
Sjokkisen var god den, men ikke så god at jeg risikerer dette her igjen. Blæh. :mad:[/quote]
Jeg har også lignende erfaring, men det virker ikke som om det går helt inn hos meg! Jeg har gått på samme smellen flere ganger nå, men jeg har i alle fall sluttet å spise maltitolsøtet sjokolade før jeg skal ut av huset! Så jeg har kanskje lært litt likevel...:rolleyes:
Iset sa for siden:
Maltitol er helt naturlig, men mange reagerer veldig på det, med magesmerter og diaré. Jeg reagerer som deg, og kan ikke spise det. Kanskje 2-3 biter men jeg holder meg helt unna. Grusomme fødselssmerter, aldri mer!
Det finnes sjokolader søtet med Lakitol (feks. Stella Premium), som er et annet naturlig søtstoff, og mange reagerer mildere på dette søtstoffet. Jeg tåler dette mye bedre enn maltitol-søtet godteri.
neitakktilsukker sa for siden:
ja hiver meg på denne. spiste sjokolade med malitol på hytta.... med ute do........ det var morrro kan du tro...... så da er sjokolade lystene helt borte!!!!!!
supha sa for siden:
Jeg har lagd cocosasjokkis med cavalier. Ikke kjent noe ubehag. Er en av de heldige jeg da. Har spist flere av de
stinasol sa for siden:
bare en ting...kroppen venner seg til maltitolen også..men bør begynne forsiktig og så kan man spise litt mer etterhvert.. ;)
MokkMokk sa for siden:
Jeg syns jeg var forsiktig, jeg da. Spiste jo ikke hele en gang. :o
stinasol sa for siden:
nei hehe mente ikke at du har så mye sjanser til å unngå en uheldig virkning men at ettervert som du får i deg maltitolen så venner kroppen seg til det.. maltitol er forøvrig kjempe sundt for tennene,og er helt naturlig.. ;)
Huldr sa for siden:
Hmmm ... for meg var det helt motsatt husker jeg ... Kunne spise en hel sjokkis i starten, senere gikk det ikke ...Max sa for siden:
Cavalier fungerte fint som avføringsmiddel her også, så jeg klarer meg nok uten...
Zincite sa for siden:
:D noterer - "lakitol" og "Stella Premium"
må jo testes en gang :p
Eilan sa for siden:
Krmt, krmt.. for mange på lavkarbo er jo det en god ting.. :lol:luringen sa for siden:
uff...holder meg til en liten bit mørk sjokkis om kvelden ja...tåler du atkins barer da?