Nova sa for siden:
- Noen som har oppskrift på dette?
- Smaker det greit?
- Hvor får jeg kjøpt Johanneskjernemel?
- Hvor mange karber pr vaffel?
Har så lyst på vafler med meierismør og Natreen på :D
Nova sa for siden:
Har så lyst på vafler med meierismør og Natreen på :D
Nova sa for siden:
Johannsbrødkjernemel, mente jeg, ønsker vaffeloppskrift med dette, eller noe annet jeg lett får kjøpt med få karber.
Titti sa for siden:
Du får kjøpt det på helsekost. Jeg har dessverre ikke prøvd å lage vafler med det før. Men det er sikkert verdt et forsøkt! :ja:
StineK sa for siden:
Prøv denne:
3 dl rømme - evt delvis kremfløte
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
100 gr. smeltet smør
1 ts kardemomme
1 ss søtstoff fx natreen
Er mindre enn 1 karb per vaffelplate.
Nova sa for siden:
Oooh, tusen takk for oppskriften, denne skal prøves!!
:D
Livsglede sa for siden:
Du kan slite med å få fatt i johannesbrødkjernemel, det er visst problemer med å få det fra leverandøren. Jeg har kjøpt opp alt de hadde på alle de 7 helsekostbutikkene i kommunene her. :DMen du kan jo kjøpe Nestargel på apoteket har forstått at det funker på samme måten, har ikke prøvd det selv ennå da jeg har flere glass med JBK:p
Ignite sa for siden:
Stemmer :)
www.babyverden.no/templates/QApage____2208.aspx
Sitat:
Nestargel er fremstilt av johannesbrødkjernemel, som er et naturlig vegetabilsk fortykningsmiddel. Det har er lavt energi-innhold og inneholder ingen absorberbare kullhydrater.
supha sa for siden:
Kan disse brukes som pannekakerøre? Har ikke vaffeljern se
ninniaasen sa for siden:
Jeg bakte nettopp vafler fra bakemixen til ketolyse, de ble veldig tørre desverre, noen som har noen andre erfaringer ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.