< Tilbake til oversikten

Vafler med johanneskjernemel?

Nova sa for siden:

1. Noen som har oppskrift på dette?
  2. Smaker det greit?
  3. Hvor får jeg kjøpt Johanneskjernemel?
  4. Hvor mange karber pr vaffel?

Har så lyst på vafler med meierismør og Natreen på :D

Nova sa for siden:

Johannsbrødkjernemel, mente jeg, ønsker vaffeloppskrift med dette, eller noe annet jeg lett får kjøpt med få karber.

Titti sa for siden:

Du får kjøpt det på helsekost. Jeg har dessverre ikke prøvd å lage vafler med det før. Men det er sikkert verdt et forsøkt! :ja:

StineK sa for siden:

Prøv denne:

3 dl rømme - evt delvis kremfløte
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
100 gr. smeltet smør
1 ts kardemomme
1 ss søtstoff fx natreen

Er mindre enn 1 karb per vaffelplate.

Nova sa for siden:

Oooh, tusen takk for oppskriften, denne skal prøves!!

:D

Livsglede sa for siden:

Du kan slite med å få fatt i johannesbrødkjernemel, det er visst problemer med å få det fra leverandøren. Jeg har kjøpt opp alt de hadde på alle de 7 helsekostbutikkene i kommunene her. :DMen du kan jo kjøpe Nestargel på apoteket har forstått at det funker på samme måten, har ikke prøvd det selv ennå da jeg har flere glass med JBK:p

Ignite sa for siden:

Stemmer :)

www.babyverden.no/templates/QApage____2208.aspx

Sitat:

Nestargel er fremstilt av johannesbrødkjernemel, som er et naturlig vegetabilsk fortykningsmiddel. Det har er lavt energi-innhold og inneholder ingen absorberbare kullhydrater.

supha sa for siden:

Kan disse brukes som pannekakerøre? Har ikke vaffeljern se

ninniaasen sa for siden:

Jeg bakte nettopp vafler fra bakemixen til ketolyse, de ble veldig tørre desverre, noen som har noen andre erfaringer ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.