< Tilbake til oversikten

Svimmel

gullahar sa for siden:

De siste to ukene har jeg flere ganger opplevd å bli kjempesvimmel når jeg reiser meg. Det nærmest svartner for meg.

Har vært på kuren i 5 uker, og føler jeg har bra kontroll med matinntaket. Drikker MYE vann og føler meg ellers i veldig bra form.

Hva skyldes svimmelheten? Kan det være at jeg får i meg for lite karber?

Distrea sa for siden:

jeg veit noen kan få det slik med for lite karber, du er sikker på at du får i deg nok?

Tuppen sa for siden:

lurer på om du trener?

gullahar sa for siden:

Det kan være at det noen dager blir litt for lite. Men jeg tenkte at det ikke hadde så mye å si - ettersom kroppen nå er forbrenner fett i stedet for karber?

Photobscura sa for siden:

Om du er under anbefalt mengde så får du i deg for lite vitaminer og mineraler. Det er liksom ikke karbohydratene som er det kjempeviktige i de 15 til 20 grammene du skal ha i deg daglig, men næringen fra grønnsakene!!

Om du er flink til å måle og veie i starten, så vil du få igjen for det senere.

gullahar sa for siden:

Vel, jeg mosjonerer. Vil ikke kalle det trening. Men det er ikke slik at jeg blir svimmel etter mosjon, nødvendigvis. Det kommer ofte på kvelden. Etter at jeg har slappa av på sofaen foran tven ei stund.

gullahar sa for siden:

OK. Da skal jeg ta en sjekk på inntak av grønnsaker. Kanskje ta noen vitamintilskudd også?

Å, ja! Det er veldig lurt!
Ser du går på ketolysekuren, så jeg regner med at du vet at det følger med kosttilsudd til kuren? Du kan kjøpe det på meny-butikker, eller fra nettsida ketolyse.no.

Jeg vil uansett anbefale deg å kjøpe/låne boka og lese den supernøye! Veldig mye av det du lurer på står der.

gullahar sa for siden:

Ja, jeg har boka. Og jeg tar alle kosttilskuddene. Men det skader vel ikke å ta en dobbeltsjekk;)

Så bra!
Tilskuddene bør være alt du trenger, så nå er det bare å få stell på grønnsakene:)

Jeg vet av erfaring at det er litt slitsomt å telle i starten, men det tar ikke lang tid før det sitter i fingrene.

Håper svimmelheten din avtar snart!

gullahar sa for siden:

Takk for det! Det håper jeg også!

Nå skal jeg snart skeie ut med en flaske rødvin! God påske!

Mmmmm! Rødvin! Kose deg masse!

Kitt sa for siden:

Svimmelhet når man reiser seg, har med blodtrykket å gjøre. Hjernen rekker ikke å regulere blodtrykket fra sittende til stående fort nok.

Dersom du holder inn magen når du reiser deg, slipper du å bli så svimmel.:)

Har slitt med lavt blodtrykk i mange år og det å holde inn magen går nå på autopilot for min del.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.