Photobscura sa for siden:
Kl åtte i kveld er det et program på TV2 som tar for seg brød, og om det virkelig er nødvendig å spise så mye av det!
Kl åtte i kveld er det et program på TV2 som tar for seg brød, og om det virkelig er nødvendig å spise så mye av det!
Lindabtn sa for siden:
Utrolig bra det programmet igrunn :rolleyes:
Jeg har ikke sett noen andre episoder, men dette fanget jo interessen :)
Veggpryd sa for siden:
Det må jeg se! :D
Lava sa for siden:
Jepp dette må vi se,
kjekt program ja, liker de søte små som maser rundt hodet
på programlederen ;)
Dæng, jeg satt i parken og glemte hele greia :( Noen som så det? Var det bra?
Lava sa for siden:
Kort oppsummert: Byggmel er det beste vi har...........
Okeeey...
Aline sa for siden:
Mhm... Ikke spesielt oppsiktsvekkende og Wenche Frølich var såklart med ...
Iset sa for siden:
Huff ...
Begod sa for siden:
Ser at Iset er usedvanlig behersket i sin uttalelse ang. Wenche Frølich.:D
Bulldog sa for siden:
Nei, fysjom. Å bake brød av bygg og hvete er et forferdelig misbruk av ressurser. Tenk på alt det herlige ølet som kunne vært brygget i stedet!
raptor sa for siden:
Trodde havre var det beste, jeg da.
Nike sa for siden:
:D:D
Iset sa for siden:
:knegg: Jeg prøver å holde meg saklig, men LETT er det ikke. :p
smilefjes sa for siden:
Enig med de andre. Dette var waste of time. Ikke et eneste innslag om at man lever fint uten brød.
Dessuten ble det påstått av hun Frølich dama at det er mer gluten i spelt enn i hvete - det er vel ikke riktig?
Nike sa for siden:
Jeg tror det er riktig at det er mer gluten i spelt enn i hvete, men proteinene er sammensatt på en annen måte (slik at f.eks. de med glutenintoleranse tåler spelt bedre enn hvete).
smilefjes sa for siden:
Aha! Takk :)
Hadde bare fått med meg at de med intoleranse kan spise spelt i noen tilfeller jeg. Da er jeg også oppdatert.
Hyper sa for siden:
jeg begynte å se på dette, men endte med å se på so you think you can dance på tvn isteden.....
Lindabtn sa for siden:
Hvem vant foressten??
Nike sa for siden:
Mona:)
isola sa for siden:
Det siste der stemmer IKKE.
Nike sa for siden:
Jo, det gjør det, jeg vet om flere med glutenintoleranse som kan spise litt spelt, men som reagerer sterkt på hvetegluten, men det gjelder langt fra alle. Og det gjelder ikke de med cøliaki.
quebec sa for siden:
med andre ord
isola sa for siden:
Det var greit nok, for meg som vet hva som funker og ikke funker for MEG..
Var det ikke en som sa vi godt kan spise MER brød?! Stakkars de som ikke vet bedre, liksom..
quebec sa for siden:
Programmet tok et realt steg TILBAKE i ernæringslære:(
arnakristin sa for siden:
Hei,
Nå sender TV2 denne serien i reprise.
Så akkurat episode 2 om sukker og sukkeravhengighet, og denne episoden var veldig bra. Det var bl.a. en samtale med ei som var sukkeravhengig og tilslutt la om til lavkarbo etter at hun hadde lest boken ”Sukkerbomben” av Bitten Jonsson og Pia Nordström. Hun har også startet ”Senteret for mat- og sukkeravhengighet”, www.sukkeravhengig.no/
Hmmm… de burde jo ha hatt en link til lavkarbo.no på sida si…
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.