Tess sa for siden:
Jeg er ikke spesielt glad i klumpene i CC.
Oppdaget i dag at hvis jeg moser den helt i mikseren, har i hvalnøtter og litt søtningsmiddel, så blir det jo kjempegodt. Kan sikkert prøve med alle slags smakstilsetninger.
Tess sa for siden:
Jeg er ikke spesielt glad i klumpene i CC.
Oppdaget i dag at hvis jeg moser den helt i mikseren, har i hvalnøtter og litt søtningsmiddel, så blir det jo kjempegodt. Kan sikkert prøve med alle slags smakstilsetninger.
supermom sa for siden:
Jeg elsker cc!!! :p
Jeg pleier å ha cc med litt bringebærsylt (når sommeren er her plukker jeg jordbær eller bringebær i hagen og har i uten sukker). Dette er kjempegodt!! (aner ikke hvor mye karbo...)
Zincite sa for siden:
:D har noen ganger brukt stavmikser, noen frosne bringebær og litt bourbon-vanilje, litt cc og en liten dæsj sukrin og sist gang hadde jeg litt kanel i også. Blir litt sånn halvsmelta is med bringebærsmak av det :D:D meg like :o
Som du sier Tess, går sikkert med mange forskjellige smaker - fantasien får råde ;) ikke alt jeg tester ut som blir like vellykka :eek: men noen ting blir jo riktig bra. Har frosne blåbær, i løpet av påsken kanskje tester ut med de? Ellers er jo blåbær og bringebær godt sammen.. :rolleyes: får kanskje sjekke karbinnhold der
Pearl sa for siden:
Cc ?
Zincite sa for siden:
Jeg tenkte cottage cheese.. men begynte lure nå. Noen ganger hodet mitt tar snarveier i tolking av ting :o
Tess sa for siden:
Cottage cheese, ja :D
blåbær sa for siden:
Jeg elsker cc, men klarer det ikke med søtt! Jeg syns det beste er med litt hakkede nøtter oppi, men nå har jeg ikke nøtter i hus fordi jeg har litt vanskelig for å styre meg. Det var det med å spise bare litt da ...
Ellers syns jeg ikke cc var noe godt før, og jeg brukte litt tid til å venne meg til det. Skjønner ikke helt hvorfor jeg gadd det, for egentlig er jeg i mot å venne seg til å spise ting, dersom man ikke er helt sær og ikke liker noe. Jeg har så få ting jeg ikke liker at de tingene kan bare være! Men nå er jeg jo glad for at jeg vendte meg til å spise cc da! :)
luringen sa for siden:
CC med stravmixer og frosne bringebær= is!! nammmmm
trude.lutt sa for siden:
2 ss cc, et beger yogurt 0,0% blå bær og 5-6 mandler. Det er godt det!
luringen sa for siden:
min standard frokost deet..
Mosepjusk sa for siden:
Jeg har også finni meg en CC-frokost;
Litt CC
Litt valnøtter
Litt kokos
Litt kanel
Litt FunLight Bringebær
Er ikke helt fortrolig med CC-konsistensen enda, men det kommer seg :)
Minni sa for siden:
Hender jeg får lyst på risgrøt, da tar jeg litt cc og blander med kanel. Kjempegodt.
quebec sa for siden:
jeg har idag prøvd hva som skjer med cc og heistad sin bringebærgele sammen.
Mosepjusk sa for siden:
Venter på en oppdatering her :spent:
quebec sa for siden:
HEHEHE, det ble rart:p
Burde ikke brukt så mye vann, og så skulle jeg jo har piska litt kremfløte til.
såg for meg "rosa fromasjcreme"
Men det var godt, hev den i fryseren, men den gikk greit å spise sånn med stivnet gele m/cc. Var ikke så verst nei, men tror at den rosa drømmen min kan være MYE bedre, så jeg tenker at jeg tar en ny tur til butikken imorra og fikser fløte og en ny boks med cc :)
Mosepjusk sa for siden:
Jaja, jeg syns det var fint at du prøvde. Jeg er så dårlig på å teste ut sånna ting!
Venter på en oppdatering her :spent: :D
quebec sa for siden:
herlighet, glemte å kjøpe cc og gele :)
får se om det blir noe i morra :)
Pearl sa for siden:
Nå ble jeg også nyskjerrig på oppdateringen.:o
quebec sa for siden:
uff ja, har ikkehatt ork til å lage den og i morra reiser jeg til bergen for en uke, kommer nok til å lage den til dagen til mammas 60 års dag, så jeg har jeg også noe å spise på :)
smilefjes sa for siden:
Jeg har nettopp spist trekvart boks med cc til lunsj... Hadde over noen hakkede friske jordbær og litt sukrin. Fyflatenoesåutroligdeilig!!! :sikle:
Ble litt i metteste laget for et mellommåltid, så festen er herved omdøpt til dagens lunsj isteden :smile:
Juve sa for siden:
Jeg har lenge slitt med å få i meg CC, brekker meg lett pga klumpene og sånn. Har liksom følt at jeg har spist tre måneder gammel melk. Men nå har jeg funnet frem til tre enkle oppskrifter som gjør at jeg faktisk synes det er kjempegodt, der jeg ikke merker at det er cottage cheese jeg faktisk spiser:
Avocado med cottage cheese, pepper og reker:P
Kjempegod som frokost, og akkurat passe mettende. Tar bare en avokado og deler i to. I gropa etter steinen fyller jeg cottage cheese til randen, gjerne litt over også, peprer med litt nykverna pepper, og legger på masse reker. Hittil har jeg brukt reker i lake, og det fungerer som bare det. Hater egentlig reker i lake, og som sagt CC, og er ikke helt avocado-fan heller. Men sammen blir dette friskt og godt! Helt merkelig, men sant! Prøv det:P
Cottage cheese, vaniljekesam og kanel
Prøvde først bare med cc og kanel, men det blei litt mye cc for meg. Så hadde vi litt vaniljekesam i kjøleskapet. Jeg hadde kanskje en spiseskje med cc og halvannen med vaniljekesam, og masse masse kanel (masse antioksidanter og øker fettforbrenningen). Ble veldig godt! Smakte litt som risengrynsgrøt:P Noe jeg har savna=)
Cottagecheese med Nora blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker=) Det her var det aller beste! Sikkert ikke en nyhet, men må bare presisere hvor godt det var. Tror syltetøyet nøytraliserer smaken på cc'en. Hadde ca 3 spiseskjeer med CC og to gode teskjeer med blåbærsyltetøy. Smakte faktisk skremmende likt piano rislunsj med blåbær:P
Edit: Er vel kanskje enda bedre å bruke heistad blåbærsyltetøy, da dette har mye færre karbohydrater. Ble omtrent like godt også=) Nora hadde tilsatt druekonsentrat i sitt syltetøy uten sukker, for å få det til å bli søtere.
whynn sa for siden:
jeg spiste CC med kanel og nøtter, noen rosiner og tørket kokkos i dag.. det også var godt. ;) vet ikke helt hvordan rosien og kokkos er iforhold te karbo men hadde så minimalt athåper det er lov hehe :)
helt ny i dette å prøver meg litt frem..
Juve sa for siden:
Jeg tror ikke kokos er så veldig ille, men rosiner er jo omtrent bare karbohydrater (druesukker), som i tillegg har høy GI (gir rask blodsukkerstigning, som igjen er stimulerende for insulinnivået, som hindrer forbrenning av fett). Så ville ikke brukt for mye av det:P
danish sa for siden:
Dette er feil. Rosiner inneholder ca. 50/50 med druesukker og fruktose. Det er dessuten ikke gitt at høy GI medfører økt insulinnivå; se denne tråden, pluss denne korte artikkelen.
whynn sa for siden:
kansje greit og holde seg unna rosiner uansett da ;) takk for tipset iallefall ... var ikke snakk om mange heller forsåvidt...
trives så godt med maten i denne filosofien her jeg ..får lissom ikke skat det nok. savner nesten ingenting.:D
SunnhetMedSirrup sa for siden:
ta en ts ( rundt 0,5 gr ) av ren kakao ( finnes bare ren kakao , økologisk .. )
den lukter dritsterkt! den er ren kakao , ikke noe tilsatt.. pr 100 g 22g protein! 12 g karbo :(
men 0,5 gr gir skikkelig smak! må prøves :)
Mosepjusk sa for siden:
Har du kommet hjem fra Bergen? :D
Kanskje mamman din har rukket å bli 61 år også, hehe!?
Kom over denna for noen dager siden:
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=563643
Dita sa for siden:
Cottage cheese, kanel, søtningsmiddel og mandler, NAM:D
miiriam sa for siden:
Masse godt! :)
Men når dere spiser CC til lunch, bruker dere hele boksen eller hvor mange gram bruker dere?
Kjetilsen sa for siden:
Jeg prøvde dette før første gang nå, hadde nesten en hel boks i kjøleskapet, så søtet jeg med litt stevia og hadde i litt kanel, og det er bare en ting å si; NAM!
Kunne ikke styre meg helt så resten av den boksen gikk rett ned :D
Kakemonster sa for siden:
CC, en dæsj fløte, en stor ts jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker og noen mandler
Debz sa for siden:
Her er noen forkjellige måter at vi spiser cc i USA:
cc med hermetisk frukt (uten sukker) (for de som spiser frukt)
cc er kjempe godt med tomat skive oppå med salt.
Eller bare cc med salt - jeg foretrekker salt istedenfor søt på ....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.