Tusen takk...Det stod pr.dag i Atkinsboken skjønner du....og om man regner i dl.for grønnsaker og salat,er det ikke mulig å få max 7,5 dl.til å bli 15 karbo.:confused:
Men takk takk...deilig å få litt bekreftelser på at jeg ikke gjør feil...nå ble jeg kjempeglad:)
Da hørere jeg på deg og gjør som min lille mentor sier og bare kjører mitt eget opplegg...veier og regner 15 karbo pr.dag...
Ja, det står vel kanskje hver dag i boka, forresten. Merkelig det der, men jeg tenkte at jeg måtte bestemme meg for én måte å holde mengden innenfor det lovlige, og kom fram til at de mengdene som er nevnt holdet til i hvert fall to måltider for at det skal tilsvare den riktige karbohydratmengden.
Men hvilken versjon av Atkins-boka har du? Om du har den norske utgava, så er den VELDIG MANGELFULL! Det er faktisk en oversettlese fra en eldre Atkins-bok, og ikke den nyeste som han skrev før han døde.
Har den nyeste boken ,men leste ett innlegg her skrevet av nille på akk.dette...og hun forklarte at det var en dir.oversettelse fra den am. utgaven cup...og at det ikke gikk å oversette det dir.til norsk.
Nei det er ikke slik det tolkes. Det kommer an på HVA SLAGS grønnsaker man spiser. Alle har jo forskjellig karbeinnhold. Dessuten er det en "tommelfingerregel" for å vise hvor mye en kan spise og ikke et absolutt mål. Og veier og måler man det man spiser finner man fort ut hvor mye av hver grønnsak man kan spise. Ikke heng dere opp i antall gram eller dl. Da kommer dere til å slite skikkelig ! Vei, tell karber, så blir det riktig !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.