< Tilbake til oversikten

Trening på ketolyse

Lisekir sa for siden:

ser at det står en del her at man "ikke behøver" nødvendigvis å trene for å gå ned på ketolyse..men nå vil nå jeg komme meg litt i form jeg ja..

hvordan fungerer det og trene for dere da? tenker først å fremst kondis trening... er det lurt å f.eks ta en protein shake etter trening?

råd`?

hilsen nybegynner;)

ja vet det sikkert står i boka, men den er ikke kommet i posten ennå:p

lillejill sa for siden:

tren hva du vil/kan.Jeg må ut med hunden hver dag og da løper vi litt innimellom.Ble litt matt i beg.,men nå går det bra:)

Tuppen sa for siden:

jeg hadde startet med å gå tur, f.eks med vogna siden du har unge... for siden det ikke er så lenge siden du har født- så vil jeg egentlig at du skal ta det litt rolig....

proteinshake etter trening kan du tenke på senere....

jeg for min del prøvde å trene ved siden av ketolyse- la på meg.. men så klart, bare muskler da...

Traxior sa for siden:

Man får i seg så mye proteiner på ketolyse hvis man følger den skikkelig at proteintilskudd ikke er nødvendig, og dessuten så er det endel av proteintilskuddene som inneholder en relativt stor andel karbo.

Lisekir sa for siden:

har allerede vært på spinning:o

jeg bare må trene , for psyken sin del , jeg får mere energi, og tankene letter(depresjon).. men vis det ikke er så gunstig med ketolyse og trening , så kansje en annen diett ville vært mere passende? eller? vil ikke GÅ OPP i vekt nei, da tror jeg det klikker for meg, samma om det er muskler, først må fette bort, så muskler..hehe

får trene skal jeg, etter 2 tette svangerskap, et KS så henger magen for å si det mildt, så kondis og styrketrening er ikke å ungå om kroppen skal klare å henge med i et vekttap..

ei jeg kjenner gikk ned 40 på 2 år, men "glemte" å trene styrke utnom, gjett om hun har heng hud da:eek:

Kristin_B sa for siden:

i boka mener jeg det står at de anbefaler moderat trening 30 min hver dag! Anbefaler deg å ta mål rundt magen, baken, lår, bryst, overarm og hals..for en uke jeg ikke hadde gått ned noe særlig i vekt, så var jeg blitt 7 cm mindre rundt magen... det hjelper på humøret det også :) Men ikke ta mål for ofte heller... ;)Lykke til og god påske :)

Risten sa for siden:

Jeg begynte på ketolyse i mai og gikk ned rundt 10 til 12 kg fram til desember. Da trente jeg ikke noe. Gikk ikke tur engang. I januar starta jeg på igjen og da begynte jeg å trene spinning en dag i uka og stavgang 2 til 3 ganger med innlagt intervalltrening. Det gikk litt tregt med kiloene til å begynne med, men jeg gikk inn 10 cm rundt magen fra slutten av januar til slutten av mars.

Nå har også kiloene begynt å trille av, så jeg vil absulutt anbefale trening, men man må passe på å ikke ta seg helt ut. Muskelene blir fortere sliten i ketose og det tar lang tid å komme seg hvis man kjører seg helt tom. (jeg har ikke gjort det ennå, men høre andre si det.

Jeg tenker ofte når jeg går opp tunge bakker og musklene protesterer at når jeg er ferdig med kelolysekuren og går over på mat med mer karbohydrater, så vil jo kroppen være kjempesprek..... :rolleyes:

Livsglede sa for siden:

Aha er det derfor jeg føler meg så tung i beina når jeg trener:confused: Har lurt på hvorfor jeg plutselig skulle bli så tung i kroppen liksom. Går turer hver dag + aerobic et par ganger i uka:D Så det er rett og slett ketosen sin feil:p ja, ja noe måtte det jo være:rolleyes:

Max sa for siden:

Jeg merker bedre nedgang om jeg trener. Ingen hard trening, men minst 30 minutters gåtur, gjerne med staver, minst annenhver dag.

Lisekir sa for siden:

sånn tenker jeg å trene framover

Trilletur i marka med lillegutt, ca 2 t en gang i uka
Babysvømming(kan jo kalle det trening:p)
spinning en gang i uka
og litt mage/rygg ovelser for å trent opp magen etter KS mitt

Dette ser vel helt greit ut til å bynne med?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.