Vekten er på vei ned, fettet skal bort og musklene skal fram. Jeg vil ha en stram, sterk kropp, gjerne med veldefinerte muskler. Jeg er ikke tjue år lenger, så tar tar meg sikkert litt lenger tid, men er nå i gang. Har trent mye med vekter for 20 år siden, og kroppen responderer bra med sånn trening.
Men, jeg har det travelt. Hvordan få bort fettet og få fram musklene på raskest mulig måte.
Skal jeg trene så tungt jeg bare kan, eller lette vekter.
Jeg trener nå tre ganger i uka, to ganger med vekter/apparater og en gang med skanetix.
Lett eller tungt er jo veldig subjektive begrep... Jeg tror det er lurt å følge et ferdiglaget program ala RYP (en HST avart - veldig populært for tiden), sånn at man kan konsentrere seg om treningen og ikke hvor mye man skal legge på, og hva man skal gjøre fra gang til gang :)
Har du grunnlag, ville jeg pøst på med 5-8 reps x 3, hvor de siste repsene skal gjøre skikkelig tungt.
Jeg tror det er mere og mere akseptert selv i utholdenhets-idretter nå for tiden å trene mere maks-lignende styrke kontra disse kjedelige dynamiske seriene med alt for mange repitisjoner. Tunge vekter gir resultat fort!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.