< Tilbake til oversikten

Helsprekk!

Evelyn sa for siden:

Nå har jeg gått i to og en halv måned på ketolysekuren.Har gått bra,helt til de to siste dagene.Har blitt bare mer og mer lysten på noe "skikkelig"gotteri.I dag sprakk det.Kasta meg over påskegotteriet til ungene og spiste til jeg ble kvalm..Nå sitter jeg her med dårlig samvittighet og lurer på om hele opplegget er blitt ødelagt..:(
Er det noen som har opplevd det samme og klarer man å ta seg inn igjen ,slik at man slipper slike nedturer?

Goggen sa for siden:

He-he ja been there done that.

Smak på den vonde følelsen og ikke gjør det igjen.
På sikt gjør ikke dette all verden, men vondt er det.

Til lykke med påskegodteri-fri påske fra nå av :)

Photobscura sa for siden:

Børst det av skuldrene og gå på videre med krum hals!
Det dummeste man gjør når sånt skjer er å tenke at alt er ødelagt, så man kan bare fortsette å sprekke...

Det beste rådet jeg kan gi, er å passe på å spise seg behagelig mett, og ikke sulten. Da er det lettere å holde seg på matta!

Lykke til videre :)

Traxior sa for siden:

Sprekk = Da har man gjort noe man ikke skal gjøre, og man har ikke dårlig samvittighet for det.

Glipp = Da har man gjort noe man ikke skal gjøre, og man har dårlig samvittighet for det.

Dette er noe jeg lært innenfor rusforebyggende arbeid siste 2 måneder, og er veldig greit å ta med seg til andre områder. Glipp høres ikke så negativt ut og er lettere å jobbe inn fra enn en sprekk.

La det være en glipp, og begynn med frisk mot igjen i morgen. Det kan skje den beste, men i verste fall om du begynner igjen i morgen, så har du gått glipp av vektnedgang i maks 5 dager, og det er jo ikke mye tatt i betraktning at du har vært i ketose i ca 75 dager. Nei, ikke la dette felle deg, du er sterkere enn dette!!

Smula sa for siden:

Hele opplegget er ikke ødlagt med mindre du bestemmer deg for at det er det.
Nå vet ikke jeg hvor mye du har gått ned, men har du holdt på et par måneder har du sikkert gått ned litt, og du går ikke opp alt igjen etter kun en utskeielse.

Som Goggen så klokt sier, neste gang du er fristet, prøv å husk på den dårlige samvittigheten som følger i kjølevannet. Det kan være akkurat den motivasjonen som trengs for å stå i mot fristelsen.

...og FYI - tror ikke jeg har hørt om noen omkring her som ikke har hatt minst én glipp... ;)

Lindabtn sa for siden:

Det må ha vært deg i så fall Smula. Synes du alltid har virket som en standhaftig og furnuftig person :klem:
Men vi har vel alle, som du sier, hatt våre sprekker.

Men man kan jo "sprekke" men noe som er "lov".... Mye godt av kaker man kan lage :ja:

Grovsnus sa for siden:

Som du ser av linken under så har jeg også prøvd en sprekk.( eller er det en glipp?)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18288&highlight=Sprekk

Litt dårlig samvittighet , men ikke sånn tårer og tenners gnissel.

Er det bare en dag så går det greit å ta seg inn igjen, men blir det flere dager på rad så sliter du nok. Skal en først sprekke , så er det vel bedre å spise snop til en "gir hals" enn å ta litt hver dag.

Kom deg tilbake til "fleskedisken" og fortsett med lavcarbo.
Ønsker deg lykke til.

Har en link til en god og kjapp dessert, skal se om jeg finner den

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

luringen sa for siden:

det er ikke en sprekk, bare et skikkelig dårlig måltid ;-)
Neste måltid blir så meget bedre...
jeg får skikkelig hjerteklapp av sukkeret når jeg gjør det der, og det er såå ubehagelig..

Pearl sa for siden:

Lykke til videre da. :heia:

Smula sa for siden:

Takk skal du ha, men jeg har hatt mine svin på skogen, tro du meg. ;)
Men jeg synes det er lettere å ha kontroll på eventuelle utskeielser på denne kuren enn på andre jeg har prøvd meg på.
Og som du sier, det er jo så mye lovlig godbiter!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.