cathrine sa for siden:
I morgen starter jeg med ketolysekuren!
Men i påvente av pakken jeg bestillte nå nettopp vet jeg jo ikke helt hva jeg skal/kan spise...
Noen som kan gi meg noen tips sånn at jeg kan begynne så smått i morgen :p?
cathrine sa for siden:
I morgen starter jeg med ketolysekuren!
Men i påvente av pakken jeg bestillte nå nettopp vet jeg jo ikke helt hva jeg skal/kan spise...
Noen som kan gi meg noen tips sånn at jeg kan begynne så smått i morgen :p?
Areola sa for siden:
Jeg ville nok venta til jeg fikk pakken, slik at du gjør dette riktig. Til du får pakken, kan du jo "trappe ned", ikke godteri/sukker, mindre potet/ris/pasta (eller ikke noe), spise mer grønnsaker. Ved å trappe ned kan det også hende at du ikke får så voldsom reaksjon når du prøver og komme i ketose. Lykke til!
Distrea sa for siden:
Enig med Areola :ja:
kutt de værste karbobombene, bytt brød med knekkebrød (ryvita, fiberrik)
Lykke til :blomster:
LilleVille sa for siden:
Hvis du vil begynne før du har lest boka, så hold deg på trygg grunn, ren mat :)
Egg og bacon
Skinke (omelett med skinke f.eks)
rent kjøtt og fisk
grønnsaker med lavt karbohydratinnhold (les tabellen på lavkarbo.no, vei grønsakene så du ikke kommer over 15-20 g karbohydrat pr dag)
Mine favorittgrønnsaker er:
Sopp (0,3 g pr 100 g)
Asparges (2,2 g pr 100 g)
Squash (2,2 g pr 100 g)
Blomkål (2,9 g pr 100 g)
Løk (5,7 g pr 100 g) Løk er tungt, så 1/4 løk bare for smakens skyld er nok
I går spiste vi biff med kryddersmør, med fersk dampet asparges og champignon stekt i skiver i smør ved siden av.. Litt smør på aspargesen... mmmmm kjempegodt!
Lykke til! Ketolyse er den eneste "kuren" jeg holder ut på.. Det er enkle regler, og man kan spise så mye god mat!
Photobscura sa for siden:
Du har fått mange gode råd her! Masse lykke til med ditt nye kosthold :heia:
cathrine sa for siden:
Jeg gjør som dere anbefaler...Trapper forsiktig ned til jeg får boka!
Lava sa for siden:
Velkommen og lykke til :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.