Hvilket/hva er det beste å spise hvis man overhodet ikke kan få ta i lavkarbo?
Er det verre med rundtstykke enn sjokolade?
Eller er det bedre med en banan eller annen frukt..
Tenker egentlig ikke på det som ett helt måltid, mer som mavefyll, før man kommer hjem og kan spise skikkelig. Kanskje bare noen biter av noe, mens maven rumler i vei..
Eller skal jeg snu, og spør: hva er det værste man kan spise i en sånn situasjon?
ikke få tak i lavkarbo mat, men får tak i rundstykker og sjokolade,
da tenker jeg at det er umulig... hhehe
Er det i settinger hvor man ikke kan komme fra og det KUN er rundstykker og sjoklolade? da ville jeg gått for rundstykke hvis jeg ABSOLUTT måtte.
men... da hadde jeg sikkert toppet det med sjokolade etterpå :o hehe
er det rundstykker ett sted, er det gjerne også påleg, pålegg er lavkarbo.
Litt usikker på hvilken setting det er snakk om? for hvis det er på vei hjem fra jobb, med handling og slikt får man jo tak i masse.
Eller hvis det er tidsnød fra det ene til det andre, så ville jeg stoppet på bensinstasjon og kjøpt meg pølse isteden for rundstykke eller sjokolade.
Hei! Jeg skjønner hva du mener! På bøgda er det ikke alle butikker som har like mye som er enkelt å ta med seg i farten, f.eks. atkins-barer! Og å maule pålegg i bilen hjem er kanskje ikke det som frister mest.. En gang jeg holdt på å døøø av sult (helt seriøst asså...;)) så kjøpte jeg meg en pakke mandler.. spiste ikke hele pakka selvfølgelig, men godt med noe for å stoppe rumlinga ;)
jau jau ;) det finnes mye godt som er lavkarbo, og som man får fatt i her,
litt rotete forklart eller spurt men,
det er vel slik at andre ting frister mer...
Men har spist bacon pølse eller grill, uten brød. og selvsagt kan man spise pålegget
og ikke rundstykke hehe
Takk for svar, da dropper jeg bananer og slikt. (som jeg ikke spiser likevel) ;)
nå vel, jeg er nok bare lei.. og syns det er så vanskelig nå når jeg jobber.
Da jeg var hjemme, kunne jeg lage egg og bacon, kylling osv..
men nå må jeg ha matpakke og det er ikke lett. Jeg vet godt hva jeg kan lage,
men det frister ikke på jobb..
Så ikke bry dere så mye om tullet mitt ;)
Jeg skal komme sterkere tilbake etterhvert..
Det viktigste på ketolyse, for min del, har vært planlegging. Jeg lager alltid klar frokost og lunsj dagen før, uten unntak. Da slipper jeg dette problemet. Ved noen anledninger har jeg likevel bevisst kjøpt en Atkinsbar eller to, men det har jeg ikke for vane å gjøre. Det går også an å ha en liten boks med assorterte nøtter i veska til nødstilfeller, det duger godt.
Hvis butikken har ferskvaredisk kan du jo alltids kjøpe deg et kyllinglår? Det er veldig godt og mettende. Liker du kald kylling finner du jo både lår og vinger i kjøledisken på alle butikker også. Spekeskinke er jo godt uten noe til. Jeg hadde heller valgt agurk eller grønnsaker over frukt, til nød påsmurte knekkebrød i sånn liten to pack. Baconcrisp var jo et godt alternativ, men da blir det gjerne (light)brus på kjøpet.;)
men, jeg tar en baconpølse uten brød, om trangen til mat er der,
og jeg ikke kan kjøpe renere mat (feks kylling, ribbe osv)
Hater ribbe!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.