Livsglede sa for siden:
Å men jeg savner en kopp med varm kakao
Kan jeg lage den på fløte eller soyamelk med bakekakao og natreen? Noen som har prøvd, blir det masse karber tro:confused:
Livsglede sa for siden:
Å men jeg savner en kopp med varm kakao
Kan jeg lage den på fløte eller soyamelk med bakekakao og natreen? Noen som har prøvd, blir det masse karber tro:confused:
Bugs sa for siden:
Jeg har laget kakao, men jeg har brukt vann, et par spiseskjeer og kakao og splenda.
Den endrer ikke smak når den blir varmet opp. Splendaen endrer ikke smak, slik som natreen kan gjøre. (Sukrin går også bra).
Jeg bruker også fløte. Hvis den blir for tykk, så sper jeg bare med vann til den blir spasse på smak og konsistens.
Bugs sa for siden:
DET GIR JO MASSE KALORIER, MEN LITE KARBOHYDRATER!!!
wegie sa for siden:
Kan og kjøpe sånn "rett i koppen" kakao. Husker ikke merket. Noe som begynner på C... Ica Maxi har slike :)
Photobscura sa for siden:
Kalorier schmalorier. De fleste teller ikke kalorier på lavkarbo;)
Om du føler du må ha kakao, så kan du kjøpe Confecta sin, den er ganske god, men litt vel søt etter min smak.
Jeg opplever også at Natreen blir litt bitter når jeg har den i varme drikker, og bruker jeg noe så er det splenda (aller helst skulle jeg har brukt stevia, men jeg har ikke hatt råd til å kjøpe det tdd...).
Gjør som nevnt over her, varmer opp fløte og visper inn kakopulver og har i litt splenda i koppen etterpå.
Livsglede sa for siden:
Takk,takk nå blir det kakao i påsken på meg og :)
supha sa for siden:
kan man bruke all salgs kakao eller helst bare bakekakao?
Har options cafe au lait og, kan jeg bruke den?
Photobscura sa for siden:
Bakekakao!!!!!!!!
Nena sa for siden:
Dersom man liker kokossmak, er kakao laget av kokosmelk på boks snadder :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.