Har nå målt med ketolysestix, fikk ganske blå/lilla "svar", dvs at jeg er i ketolyse?
Har dere noen tips til billig mat/tilbehør som passer for denne kuren? Er student så kan liksom ikke kjøpe biff hver dag ;)
Hvordan saus kan jeg lage til kylling,svinekjøtt?
Inne på kostholdsfilosofier/Optimal Ernæring er en fin "økonomi-liste".
Ellers, en 1,3kg påskeskinke koster 100kr omtrent, og medium-str egg er billige!
Det står angitt på boksen om hvilke farger som indikerer at du er i ketose (ketose altså, ikke ketolyse, det er navnet på dietten;).) Men det spiller ingen rolle om du har vagt eller mørkt utslag, så lenge det er utslag skal du være i ketose. Om det er for mørkt utslag (typ det mørkeste), så kan det være at du er dehydrert. Kroppen jobber ganske hardt i starten av dietten ettersom du får en helt ny forbrenning, og da trenger den masse vann! Så drikk så mye vann du kan :)
Det finnes billige måter å overleve på, sjekk tilbud i butikkene. Jeg kjøper arsenaler av laks fra First Price, kremfløte fra Q-melk (men de har dessverre bare lettrømme, og det skal man ikke ha, bare sæterrømme og creme fraiche).
Egg kjøper jeg også i sånne store First Price-pakker, det går mye egg her i heimen.
Det behøver ikke å bli særlig mye dyrere! Om du går inn for dette kostholdet, så vil du jo heller ikke bruke penger på godis og brus, og der forsvinner det mye mer enn man aner :o
Til sist vil jeg anbefale deg på det varmeste å kjøpe og lese boka. De har den på biblioteket også, forresten.
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.