Tidligere bruker sa for siden:
slettet
Tidligere bruker sa for siden:
slettet
guro sa for siden:
Det er flere gansk nye tråder om sjokolade, om du titter litt etter dem finner du gode svar. Nøtter bør være rå, ikke ristede eller saltet. Utover det er det vell din tolleranse som bestemmer tror jeg. En neve om dagen er bra og nok har jeg lært.
donjuanwannabe sa for siden:
Sjekk linkene nedenfor:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1720
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1589&highlight=70%25+sjokolade
Kopi av mitt svar i "Min Journal - Isobel":
"Ja, 70 % mørk sjokolade (og over) er helt klart mye bedre enn vanlig sjokolade. Mye sunnere og ikke så skadelig for vektnedgangen. Og mye mindre karbo. Vanlig sjokolade inneholder jo mest melk og sukker. Og ingen av disse 2 er jo spesielt sunt hverken hver for seg eller sammen.
Det er faktisk sunt å spise noen ruter hver dag. Noen sier til og med at opptil 40 g er sunt å spise hver dag, av ekte mørk sjokolade (70% og over). Mørk sjokolade inneholder masse nyttige næringsstoffer som er bra for kroppen: Vitamin: A, B1, B2, D og E. Magnesium, kalsium, og natrium. Og i tillegg sunt fett! Og antioksidanter.
Så spis med god samvittighet.
Hvis du absolutt må ha vanlig sjokolade så kan du jo kjøpe sukkerfri fra helsekosten. Den er også god. Eller den heter kanskje uvanlig sjokolade? :)"
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.