< Tilbake til oversikten

Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg?

Lisekir sa for siden:

jeg er sånn i tvil om hvilket programm jeg skal følge assa..

Atkins, eller ketolyse...synes de er litt like,så blir sånn itvil

har bestilt ketolyse boken allerede
hører oxo at atkins boken på norsk er dårlig oversatt og at det er mange feil informasjoner der... Jeg kan ikke engelsk noe særlig så lurer på om det vil være viktig om jeg skal følge atkins bok og slikt

Hvilken erfaringer har dere?

jeg er 22år,161cm og veier 105 kg, skal ned 35... og skal trene en god del

kom gjerne med tips og inspill til hvilken kur som dere tror kommer til å passe best

Summer sa for siden:

I og med at du har kjøpt ketolyseboken allerede, så er det kanskje greit å begynne på ketolysekuren?

Så kan du se hvordan det går, og evt prøve Atkins dersom du ikke oppnår så veldig bra resultater og trenger å kutte ut noen matvarer slik man gjør på Atkins for å se om kanskje noe av maten du spiser er synderen. Her inne finner du korrigeringene på hva som er feil i boken, så det problemet blir jo litt mindre da. :)

Megvel sa for siden:

Hei!
Det er egentlig lite forskjell, Ketolyseboka er jo tilpasset norske forhold.
Ser du har en bitteliten kanin i avataren din (søt!), men om du ammer er ikke noen av de nevnte for deg. Da er mer fedon-likt bedre! For man skal ikke gå ned mer enn et kilo i uken mens man ammer... Lykke til!

Lisekir sa for siden:

det vet jeg:)netopp sluttet å amme:( det er nåkk desverre tom med melk, etter en tung start... etter å ha måttet spe på med erstatning til vært eneste måltid ble jeg ganske klar og sliten av at måltid tok 1,5t vær gang .. så da bestemte jeg meg for å kutte ut og ta litt vare på meg selv.. har vært psykotisk amme amme amme for alle penga i 2 mnd, tilslutt fikk jeg anbefalt av ammepol og kutte ut før det tok knekken helt på meg.. ble deprimert av hele greia:( ogatpå til steg vekta opp opp opp etter junior kom, ennå jeg er ute å går vær dag, og spiser någenlunde OK.. så nå må noe drastisk jøres..

skal til lege og få målt div stoffskifte, +++ noe er ikke helt som det skal vertfall

Sol sa for siden:

Ønsker deg bare lykke til. Ketolyseboka er i alle fall grei å begynne med og å forstå. For meg har det heller ikke vært aktuelt å lese Atkins på engelsk. men det er mye nyttig info her inne dersom du ønsker å følge Atkins etter hvert.

Megvel sa for siden:

Fint at du visste det da!
Er ammehjelper jeg serru, passer litt på her inne :p. Fint at du slang inn håndkleet i tide, ikke verdt å brekke ryggen på! :klem:

Det er veldig vanlig at stoffskiftet blir på tur etter svsk, jeg fikk også det. Men lavt stoffskifte er lett å behandle!

Lisekir sa for siden:

snakker vi medisiner da eller er det kun kosthold?:)

Carbokiller sa for siden:

Jeg har gått på begge to, og synes vel personlig at ketolysekuren er å foretrekke. Uansett, så er boken til Torkil ikke bortkastet hvis du leser den. All lesing er interessant lesing mener nå jeg!:D

Støtter deg hundre prosent når det gjelder ammingen. Har selv vært en av de kvinnene som gjorde absolutt alt for å forsøke å få til ammingen og det tok både livsgnist og all energi fra meg. Var innom nasjonalt ammesenter for hjelp, samt ammehjelpen, helsesøstre, leger og Gud veit hva. Det er noe med å skjønne når man skal gi seg.. tenker jeg. Det har vokst opp millioner av barn på morsmelkerstatning også. Morsmelk er kjempebra, men noen ganger går det bare ikke. Sånn er det bare.

Ønsker deg lykke til med vektnedgang og ny giv!!:)

Megvel sa for siden:

Har man lavt stoffskifte får man bare en daglig dose medisiner (tyroksin), ikke noen spennende bivirkninger eller noe. Bortsett fra at man blir bedre da!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.