Frokost : Omlett stekt i meierismør, lagd på egg og kremfløte med ost og skinke eller sopp (oppskrifter fra boka) eller eggerøre og laks (fra boka)
Lunsj: salat med kylling og fetaost (følger grammene fra boka når det gjelder tomat, salat og agurk og kyllingen) eller ingis lapper med smør, reker i majones og ost. (Hildeborgs brød blir brukt i nødstilfeller når det er snitter o.l på jobben)
Middag: kjøtt stekt i smør, blomkålris (100 gram) og en saus fra boka eller en med lavt karbo innhold -slenger også på litt ekstra smør på kjøttet etterpå. Fisk (torsk eller laks) i ovnen med fløte/ CF og smørstekt blomkål og brokkoli ved siden av..
Kveld : (hvis jeg er sulten)egg og reker i majones, litt forskjellig oster, hildeborgs grov brød eller ingis boller med pålegg (gjerne ost og kjøttpålegg eller fisk)
Synes jeg bruker mye fett jeg.....uff deter så vanskelig når jeg er vant til å tenke lavfett :lol:
Kanskje jeg burde kjøpe cocosa jeg også....
Det brødet er i krisetilfeller hvor jeg er sulten etter trening (føler at det fyller litt mer opp enn et egg liksom) og sånn som påskefrokost og samlinger hvor det er brød involvert.
Men ja det er en tanke å la være helt med det...
Takk vennen :klem:
skjønner det er vanskelig... var inmari vanskelig første gangen jeg gikk på ketolyse... tenkte bare : herregud skal jeg virkelig ha i meg sååå mye fett?!?!
Ser helt greit ut Pipp :ja: Viss du er redd du får i deg nok fett, spesielt når du spiser magert kjøtt/fisk, så lag en feit saus attåt. Nå den er ferdig, tilsett en goood slump olje, og kjør det sammen med stavmixeren. Da får du gjemt fettet inni sausen(gjør slik med supper også) :)
Ellers så tar jeg alltid en dæsj smør olje ekstra når jeg mener det er nok ;)
Det er denne du fikk oppskriften på av meg for en del år tilbake ikke sant? Den er også veldig god med smeltet ost oppi, enten norvegia eller tubeost. Og putter du oppkuttede kjøttbiter rett oppi så har du rett og slett en gryterett.:cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.