< Tilbake til oversikten

Kviser ...

bambi sa for siden:

Er det noen andre som har fått kviser på ketolysekuren?
Jeg har fått noen stygge på ryggen, en var veldig rød og hoven, nestn litt byllaktig. Har aldri hatt det før!!:(
er det fettet?

energibunten sa for siden:

Nei, var et innlegg nå sist om det samme... det kan godt hende du opplever det motsatte, at kroppen begynner å kvitte seg med gammel drit. Først litt dårlig så mye bedre.

Jeg får kviser av sukker og karbo...

bambi sa for siden:

Å, det har jeg ikke tenkt på... får håpe det.
heldigvis ikke i ansiktet da.
mente jeg hadde lest noe om det, men finner ikke igjen innlegget.
tusen takk for svar! ;)

Photobscura sa for siden:

Det er ikke så uvanlig. Når man spiser ren mat så vil kroppen kvitte seg med avfallsstoffer, det kan gi utslag på mange vis. På induksjon (første fjorten dager på Atkins, ikke ulikt ketolyse) så fikk jeg både kviser (mine første, uæ!), og luktet svette og håret ble fortere fett, men det ga seg etter en stund. Bare være tålmodig, og husk å drikke masse vann! Det hjelper slagget ut og holder kroppen og huden din frisk!

Equilibrium sa for siden:

Hei!

I starten av kuren hadde jeg en periode hvor jeg kunne få noe i likhet med det du beskriver. Men etterhvert ble dette helt borte og huden var minst like ren som før.
Hva dette skyldes har som regel hver forfatter sin respektive forklaring på. Men i og med at kroppen skifter over til et backup- forbrenningssystem, så kan det vel være at det er materialer i kroppen som da ikke lenger trengs og som vil bli avfall som må ut!?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.