< Tilbake til oversikten

Så sulten for tiden

Smurfine sa for siden:

Jeg har siden jeg begynte å følge lavkarbo prinsippet til punkt og prikke blitt så innmari sulten(i går og i dag) jeg har før ikke følt sult i hele tatt.

I går måtte jeg ta meg litt ekstra nøtter til kvelds, og i dag så skeia jeg ut med to skiver :eek:, å jeg har forsatt en sånn "sult" inni meg :(

Er dette normal? Hva kan det være ?

Gerd sa for siden:

Spiser du deg mett da? Og spiser når du er sulten? Hvilke lavkarboprinsipp følger du? Det står egenkomponert i filosofiboksen din :)

Vanskelig å gi råd utfra hva du skriver her...

Smurfine sa for siden:

Jeg spiser meg mett, jeg spiser nesten ikke karbo. Ikke pasta eller potet eller ris til middag og ikke brød(noen få ganger knekkebrød) spiser mye egg og pålegg, ost. Drikker vann, minst 2 liter om dagen.

StineK sa for siden:

Spiser du grønnsaker?

Smurfine sa for siden:

Ja, til middag

Iset sa for siden:

Mitt råd er: ikke gå på brødmaten og sånt når du er sulten. FETT og proteiner metter mer og da holder du deg jo til filosofien. Dessuten stabiliserer du blodsukkeret. Spiser du skiver og frukt og sånt når du er sulten, gjør du bare vondt verre. Ta av middagsrester etter middag og spis det utover kvelden om du blir sulten, ha kald kylling i kjøleskapet, spis ost, pålegg, egg osv. Det vil stabilisere seg til slutt. :)

Smurfine sa for siden:

Takk. Nå vet jeg forresten hvorfor jeg har vært så ekstra sulten :o, nå kom endelig mensen som jeg har gått å kjent at har vært på vei i 3 uker!!!:rolleyes:

paprika sa for siden:

Det forklarer jo alt! Jeg blir også sånn før mensen (men nå har jeg forbannet meg på at jeg ikke skal gå på en smell når de premenstruelle dagene kommer). Jeg vet ikke om det gjelder flere, men de gangene jeg har begynt på nytt på lavkarbo, er jeg alltid veldig sulten de første dagene. Jeg spiser mye mer de dagene enn jeg gjør etter hvert. Kan tenke meg at det er fordi kroppen omstiller seg.

Sirius sa for siden:

Har litt samme erfaring... Jeg blir fortere sulten på lavkarbo! Og spiser mer mat! Jeg spiser meg absolutt mett hver gang, men ikke stappmett. Har alltid vært småspist av meg før (mange,små måltider), så litt uvant. Merker definitivt at noe er anderledes, og tror det har skjedd gradvis i løpet av min tid på lavkarbo.

Har det noe med forbrenningen å gjøre? Har den blitt helt turbo, eller hva kan ha skjedd? Dette er ikke nødvendigvis noe negativt, for kroppen min har det flott på LK. Men uvant.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.