Nille sa for siden:
www.dagbladet.no/dinside/2008/03/13/529632.html
Så er det jeg alltid har påstått "bevist":
Mer i linken !
Nille sa for siden:
www.dagbladet.no/dinside/2008/03/13/529632.html
Så er det jeg alltid har påstått "bevist":
Mer i linken !
Zincite sa for siden:
Brokkoli (også andre grønnsaker - spinat, grønnkål,..) inneholder også lutein. Et fargestoff som finnes i den gule flekken. Et godt inntak av dette antas å være med på å forebygge eller bremse utviklingen av aldersbetinget makula degenerasjon - ellers også kalt øyeforkalkning. Noe som rammer veldig mange av oss når vi blir eldre i varierende grad.
Flere gode grunner til å spise brokkoli som (jeg synes) er så godt :D
Iset sa for siden:
Brokkoli ligger som nr. 1 når det gjelder grønnsaker og sunnhet ja, den er helt genial den grønnsaken. :D
Heldigvis elsker jeg brokkoli, spesielt dampet i hvitløkssmør. :sikle:
wirow_84 sa for siden:
Mmmm... har akkruat funnet ut at grønnsaker smaker så utrolig mye bedre dampet i meierismør, men - brokkoli dampet i hvitløkssmør høres jo utrolig godt ut! Akkurat kjøpt to bunter brokkoli i kveld, må prøve med hvitløkssmør i morgen!:D
Iset sa for siden:
Gjør det. Brokkoli og hvitløk passer så fantastisk godt sammen! Og så blir den jo enda sunnere pga. hvitløken, hehe. :hvitløks-oholiker:
wirow_84 sa for siden:
Ja, her hjemme er løk også den store favoritten - kan brukes til ALT!
Hvitløk er oo, så godt :rolleyes: Da er måltidet komplett!
paprika sa for siden:
Dette var gode nyheter! Her i huset går det mye broccoli. Dampet i hvitløkssmør må bare prøves:sikle:
garga sa for siden:
flott å høre slike ting om noe av det beste av grønnsaker som finnes
Pearl sa for siden:
Hvordan gjør du det Iset når du hvitløkssmørdamper? Koker du broccolien og har oppi hvitløkssmør eller har du masse smør i en kjele og koker i smøret? Eller?????????????
sma sa for siden:
Bare et obs. Brokkoli er ikke bra for de som plages med nyrestein. Har ei venninne som fikk beskjed av legen sin, etter flere nyresteinsoperasjoner, å holde seg unna bl.a brokkoli..
Selv har jeg ikke slike nyresteinproblemer og spiser brokkoli nesten hver dag! :D
Photobscura sa for siden:
Men forsvinner noe av denne gode effekten når den varmebehandles? Mener å ha hørt noe om det på radioen en gang. Rå brokkoli er jo ikke akkurat noen høydare.
Ellers går det sikkert en brokkolibunt på en dag eller to her i heimen, elsker brokkoli!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.