< Tilbake til oversikten

Soyaprotein / bakemiks

Angel83 sa for siden:

Hva er de ulike bruksområdene på disse? Oppfatter jeg de riktig, når jeg oppfatter at de "overlapper" hverandre?

morten1234 sa for siden:

gjerne ikke dette du ville ha svar på, men jeg brukte soyaprotein som "mel" i pizza deig. ble ikke så altforgodt, da bunnen ble alt for tykk, og smaken av soyaproteinet kom gjennom, uansett hva jeg hadde som fyll. Endte opp med bare å spise fyllet:) (lige greit!!)

quebec sa for siden:

jeg har prøvd begge typene til pizzalaging, men bruker MYE mer oreganokrydder i deigen enn det som står der og jeg må si at jeg foretrekker soyaprotein i bunnen, men det er meg da :)
Jeg har servert begge typene til hele familien og de applauderer meg for at bunnen er så god.
Jeg synes ikke at de overlapper hverandre, men det er jo mye mindre karbs i soyaproteinet da, men vet at det er mange som kjenner soyasmaken uansett hvilke krydder som blir tilsatt.
:)

Torkil sa for siden:

Soyaprotein og bakemioks kan brukes om hverandre. Soyaprotein har en bismak som en del misliker. Bakemiksen smaker bedre men er laget av melkeprotein og glutenprotein og de som er allergiske mot et av disse proteinstoffer må derfor bruke soyaprotein.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

quebec sa for siden:

jepp, der ser man hvor lite jeg vet;)

men kan ikke krydder ta vekk denne bismaken da??
Jeg tenker på meg selv som glatt bruker 3-4 ts oregano nettopp for å unngå denne bismaken.
Men det er kanskje feil det ????:o

Angel83 sa for siden:

Takk for utfyllende svar! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.