< Tilbake til oversikten

Hvordan fjerner jeg blodflekker?

Sugarpill sa for siden:

Etter en liten ulykke i går ble klærne jeg hadde på meg, en lyseblå treningsbukse og en lyseblå collegegenser, blodflekkete. Jeg hev dem selvsagt i vaskemaskinen med én gang (40 grader), men flekkene er der enda, selv om de er svakere. Hvordan kan jeg få dem vekk?

Megvel sa for siden:

Så sant du ikke har drept non :cool:, så er det bløtlegging i KALDT vann og gjerne vanish som gjelder!

Distrea sa for siden:

der jeg jobber, bruker vi hydrogenperoksid, jeg har ikke prøvd det på klær som alerede er vakset, men tror det kan funke der også.
Det er helt suverent til blod, fåes på apoteket.

Sugarpill sa for siden:

Jeg har ikke drept noen, jeg prøvde bare å vansire ansiktet mitt ved å krashe det inn i et bord. Det funket, jeg er litt styggere enn før. :D

Tipsene er notert, Vanish får jeg tak i i kveld, så det prøver jeg først.

Eirian sa for siden:

Gallesåpe.
Jeg har fått vekk gamle blodflekker fra naturhvitt ulltøy (som er håløst å få vekk noe fra) med gallesåpe.
Klarer meg ikke uten.

Sugarpill sa for siden:

Jeg glemte jo å si TAKK, til dere hele gjengen.

Hvor får jeg tak i gallesåpe?

Huldr sa for siden:

Gallesåpe ja! Det har jeg jo i en skuff, hadde helt glemt det! Det funker kjempefint :ja:

Fås kjøpt på helsekost ihvertfall :)

Eirian sa for siden:

Helsekost.

Aline sa for siden:

Kaldt vann er gull, men det kan bli vanskeligere etter å ha blitt vasket varmt..
Krysser fingrene!! :)

Huldr sa for siden:

Jeg har forresten fått vekk blodflekker i vaskemaskin med OMO Color jeg - bare hell litt på flekkene og la det virke et kvarters tid først, så vasker du det, og som regel er det faktisk borte da, også selv om det er gamle flekker. Mener også jeg har fått det bort på den måten etter at det har vært igjennom en vanlig vask først.

God bedring med det søte fjeset ditt! :klem:

Kristin_B sa for siden:

:D Måtte bare le litt!

Photobscura sa for siden:

Der har du enda en fordel med å bare gå i svart :D

Men det klassiske husmortipset som ALLTID funker er jo kaldt vann, bare å skrive seg bak øret til neste gang. Bank i bordet!

Hyper sa for siden:

Håper det går bra med your pretty face jeg skjønna!!

Skal litt til å gjøre deg stygg, skjønne jenta! Får heller tenke at man ser tøff og barsk ut :visemuskl

Sugarpill sa for siden:

Søtinger! Jeg fikk flekken vekk med to omganger med vanish.

Og jeg går vanligvis bare i sort og grått, Photo, men dette var gamle treningsklær.:)

I know;).
Bra du fikk vekk flekkene!

Sugarpill sa for siden:

Ja, hvordan skal jeg ellers se ut som en babe på treningssenteret?

Jeg burde jo egentlig kjøre rock-chic-stilen der også, og trene i skinny jeans og converse.:D

Men det må nevnes at de fleste av treningsklærne mine går i sort og grått de også. Men omvendt fra min vanlige stil med skinny jeans og vide topper, på trening er det vide bukser og figursydde topper, iallefall var det det da jeg hadde figur til det. Nå må jeg gå for videre overdeler også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.