< Tilbake til oversikten

Noen som kan hjelpe meg?

Livsglede sa for siden:

:) Jeg er inne i min 3 uke på ketolysekuren. Har kjøpt og lest boka saumfart forumet her dag etter dag og prøvd meg frem med forskjellige oppskrifter. Men blir litt forvirra når det står i forumet at vi ikke skal ha fløte og ost eller meieriprodukter, da begynner det å bli vanskelig å lage mat. Jeg har veiedag på fredager og hadde gått ned 1,9ckg på 2 uker, snikveide meg idag og da var jeg gått opp 500 gr siden fredag.:eek: Er i ketose hver dag. spiser frokost, klarer sjelden lunsj, spiser så middag og litt ostechips eller baconcrisp til kvelds. Drikker masse vann , minst 2 liter daglig og ca 1 liter pepsi max pr dag. Er ikke sulten men savner smak i munnen, derfor ble pepsimax en trøst. Går 30-90 min dag før frokost eller 6000 - 11500 skritt og trener 2-3 kvelder med aerobic. :p
Er det noen som har en enkel måte å forklare meg hvordan dere regner ut karb. på alt dere spiser? Vet at om det er 10 karb. pr. 100 gr og du spiser 20 gr så er vel formelen: 10 delt på 100 x 20 = 2 karber er det slik jeg MÅ gjøre med all mat jeg putter inn:frosk: i munnen?

Iset sa for siden:

Det er kun de som sliter med vektnedgangen som bør prøve en uke eller to uten fløte og evt. ost, ikke ellers. Men i ditt tilfelle, om du står stille, tror jeg heller det er Pepsi Maxen som gjør utslaget, lettbrus virker nemlig vektøkende eller vektstagnerende på ganske mange (ikke meg, heldigvis, selv om jeg prøver å holde meg unna for helsens skyld).

Princez sa for siden:

Du kan spise melkprodukter, så lenge du regner karboinnholdet med i totalen i løpet av en dag!

Det du har lest, gjelde folk som opplever at de stopper opp i vektnedgange over lengre tid. DA kan det være lurt å prøve å kutte ut melkoprodukter.

Så lenge du går nedover (100-1500g pr uke) kan du altså spise meieriprodukter, uten å bekymre deg.

Megvel sa for siden:

Du, går du NED da?
Det er bare de som sliter med manglende nedgang som trenger å bry seg om partystopperne! Går du ned et halvt kilo i uka eller mer, i gjennomsnitt, så er det ingen grunn til å forandre ting...

Livsglede sa for siden:

Oj,oj da skal jeg kutte ut pepsimax'n idag.................:eek: uæ....:eek: var ikke klar over dette. :confused:Men har du et tips på smak til munnen når man ikke er sulten? Savner så fælt noe smak i munnen, men er jo stappende mett. Er det virkelig noen pastiller vi som går på ketolyse kan spise?

Bay the way.... er fra Sandnes selv:D

Lisbeth sa for siden:

Sukkerfri IFA (de store) kan spises :)

Livsglede sa for siden:

:D:D:DTakk,takk,takk løp å kjøp.............:p:p kan jeg suge på disse ubegrenset???

Lisbeth sa for siden:

Ubegrenset vet jeg ikke..noen får problemer i magen av dem.. tror du bare må prøve deg frem :)

Livsglede sa for siden:

:detektiv: Skal komme meg på butikken med det samme og lete etter disse IFA'n er det de i pose som Giants? Uansett stikker på butikken eg:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.