< Tilbake til oversikten

Æsj, tror jeg har bomma litt ...

01jun07 sa for siden:

Ja, så sitter jeg her og føler meg litt teit..

I det siste (etter jul) har jeg trent ganske bra, Trener for det meste styrke, ca 1 - 1,5 timer mandag onsdag og fredag. I tillegg har jeg tatt 20 minutter intervalltrening etter dette.
i samme periode har jeg brukt proteinpulver, da for å hjelpe muskelbygging, og for å forhindre stivhet, og kre-alkalyn av samme grunn.

De siste tre ukene så har jeg vært "ekstra" flink mtp kosthold og har KUN spist kjøtt..

for 3 uker siden var jeg 112 kg, så da jeg gikk på vekta i dag, så hadde jeg regnet med å iallefall ikke ha gått opp i vekt, men nei... 119,1 KG i kveld.

Så da sjekka jeg med en Stix, og den ga null utslag...

Nå skal det sies at jeg til middag i dag hadde kjøttdeig, med brokkoli, løk, sjampinjong og to bokser hakkede tomater (spiste ikke allt, tenkte å ha til frokost i morgen)

Tenker kanskje at tomatene gjorde at jeg kom ut av ketolyse.. .

MEn helt ærlig, så fatter jeg ikke bæret.. Ikke skjønner jeg at jeg skulle klare å gå opp 7 kg på tre uker, iallefall ikke når jeg er så flink til å trene, og ikke med det kostholdet..

Har jo nå lest på forumet her at det hele tiden snakkes om viktigheten av vitaminer og mineraler fra grønnsaker, og at for lite av grønnsakene kan forårsake stagnasjon. Men samtidig.. er forkjell på stagnasjon og vektØKNING..

Fikk en skikkelig nedtur nå, TRENGER vidre vektnedgang! har så utrolig lyst å få bort mer av magen, er liksom der det "sitter" nå!

Megvel sa for siden:

Har du ikke spist NOE grønnsaker unntatt i dag på så lenge? Husk, 15-20KH per dag! Av grønnsaker over jorden.

01jun07 sa for siden:

nope.. Tok en salat en dag sammen med kottisene på jobb en dag.. og en tomat en annen dag, men bortsett fra det ingenting..
Har liksom skulle vært "ekstra" flink.... har jo bomma totalt!

Tror nok i tillegg at jeg kan ha spist endel for mye.. Har tenkt slik at siden jeg trente så hardt, så trengte jeg mer næring... men er plutselig blitt fryktelig usikker..

Distrea sa for siden:

sikker på at du så rett på vekta :confused: kanskje det var 109 :D

Megvel sa for siden:

Jaja, greit å vite hva som ikke virker! Du har vel fylt opp magen fullstendig, ingen fiber overhodet?

Sett opp 15-20KH med grønnsaker, være seg en halvliter salat pluss en kvartliter brokkoli/tomat/blomkål... Da blir det bedre serru!

01jun07 sa for siden:

tja, er rimelig sikker ja.. har vært på vekta sikkert ti ganger, fikk til og meg kontrollmålt den... og neida, allt stemmer :(

Ja, må vel gjøre det slik jeg har gjordt det før, bare så utrolig kipt at de tre ukene med "hardkjør" skulle slå så totalt feil...

Bare rart at jeg var ute av ketolyse.. får sjekke på nytt i morgen tidlig.. se om jeg er tilbake i ketolyse, og PLUTSELIG 112 kg igjen, selv om jeg tviler litt..

Nillomien sa for siden:

Ikke test på morgenen..
Leste du på hva som var i bokstomatene? noe jeg egentlig regner med at du gjorde.. hehe

01jun07 sa for siden:

1,4 g KH per 100, og 400g per boks, så 1,4*8= 11,2g

• en halv brokkoli... og det skal ikke være nok til å få meg "over kanten"...

kan det være at stripsen ikke fungerte da??? hmm..

Distrea sa for siden:

uansett er ikke dette ene måltidet grunnen til 7 kilo oppgang.

Jeg har ikke alltrid utslag på stiks selv om jeg er i ketose, tror ikke det er noe lurt å henge seg opp i det så lenge man veit man spiser mellom 15-20 karber om dagen.

lilla my sa for siden:

Sikkert dumt spørsmål - men hva er kH?

blåbær sa for siden:

KH er karbohydrater.

Hva slags proteinpulver bruker du? Mange inneholder mye karbohydrater, men det har du sikkert unngått. I tillegg har de ofte mye kunstig søtning, som jo kan være en stopper for mange.

Tuppen sa for siden:

jeg må bare komme inn hit med litt erfaringer...

Tomater ødelegger for meg fullstendig ( det er flere som opplever at tomater kan ødelegge for de ang vekta )

Proteinpulver- har du rette typen med minst mulig karboer, så kan den likevel inneholde en del søtningstoffer som også kan ødelegge for vekta

du sier at du har lagt på deg 7 kg, med hard trening... jeg for min del har lagt på meg MYE etter jul da jeg startet å trene fem ganger i uken... totalt har jeg gått opp 15 kg- MEN! fettprosenten har gått ned drastisk og cm har forsvunnet..... jeg ser faktisk slankere ut selv om jeg har lagt på meg 15 kg....

og til slutt... de ketosestixene skal du egentlig ikke bry deg om.... selv om du har utslag eller ikke så trenger de ikke å ha betydning om du går ned i vekt eller ei.....

01jun07 sa for siden:

Heisann,
Bruker www.norkost.no/product_info.php?cPath=60&products_id=720

er Aspartamfritt, og 3,6gram karbohydrater per 100g, bruker vel 75g rett før og etter trening, så vil gi 5,2 g KH per trening totalt da.. Så skulle ikke ha noe å si der..
[size=2][/size]
Var ikke klar over det med tomatene, men tror samtidig ikke det er derfor jeg har gått opp.. Har ikke spist noe spesiellt med tomater.. kun i går, og som Distrea sier så har vel ikke dagen i går noe med de 7 kiloene å gjøre..
[size=2][/size]
Har tenkt en del på dette i dag, lurer på om at det kan være vannoppsamling i musklene som resulterer i vektoppgangen. samtidig som at jeg har fått en stagnasjon i vektnedgangen pga "feil" kosthold. Hvis det er slik er det jo rimelig "ufarlig", er jo egentlig ikke en krise med stagnasjon, og en oppgang pga trening vil jo ikke si høyere fett..
[size=2][/size]
Tror nok at jeg bare må vente litt å se på hva vekta sier om noen dager, blir ikke trening på meg nå på en uke pga flytting, så vil jo få en pekepinn der. Men har jo utvilsomt fått meg en vekker ja... Tror jeg må bytte ut noe av kjøttet med salat og slikt, "alle" kurene anbefaler jo det, og det er jo det som har virket på meg før så..
[size=2][/size]
Får virkelig bare håpe at ting "retter" seg opp igjen.. Må ned til 105kg for å få fjernet litt "overskuddshud", og har liksom lyst til å komme ned dit så raskt som mulig, og gjerne litt til for å være på den sikre siden..

Photobscura sa for siden:

Jeg bare lurer på om du har målt cm, jeg. Ofte vekt kan være misvisende over tid og i det store bildet.
Når du har spist så mye kjøtt (proteiner) og trent så mye så har jeg en mistanke om at vi snakker en del muskelbygging her. Det går seg nok til etterhvert. Husk på å spise det aller feteste kjøttet, ikke bruk for mye salt (binder vann) og drikk godt med vann. En forholdsvis stor mann som du kan samle mye vann på kort tid!

Dersom ketolyse har funka for deg så langt, så er det ingen vits i å endre vedd å kutte ut grønnsakene, men du kan jo for sikkerhet skyld holde deg til de helt seife grønnsakene sånn som brokkoli, blomkål, squash etc, seff med masse smelta smør over :D
Grønnsaker inneholder dessuten masse vitaminer og mineraler som er viktige for deg.

Lykke til :blomster:

Risten sa for siden:

Bare en liten kommentar.

Du går på ketolyskur i følge "signaturen" din. Men det du beskriver er ikke ketolyse. Når ketolyse har funket så bra for deg før, så skjønner jeg ikke at du skal prøve å forbedre den og tro at ting går bedre.

Husker en kommentar fra Torkil inne på ketolyse.no, der han sier at går du på ketolyse, så ikke prøv å forbedre den, for den er testet og optimalisert slik den er beskrevet i boken.

Kan og føye til at jeg ikke har gått ned noe særlig fra januar til mars, men hadde mista 10 cm rundt magen. Dette fordi jeg plutselig begynte å trene. Har du målt cm?

Håper du finner tilbake til den kosten som får vekta de til å gå ned.

:)

Zincite sa for siden:

Hei - håper du er på rett vei igjen.
Bare lurer på - KUN kjøtt? Det sies jo at for mye proteiner blir brutt ned i leveren til glukose..
Men kanskje du har endel fett i kosten også?
Søkte her og fikk mange treff, men legger ved en tråd så kan du se om du finner noe nyttig der kanskje? Proteinbehovet kan jo til en viss grad beregens utifra aktivitetsnivå og kroppsvekt :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15518

men kanskje det bare er noe forbigående hormonelt som har gjort at du holder mye veske? Eventuelt kan du jo lese litt om syre-base balanse. Jeg vet jeg ofte får ut ekstra væske når prøver bli litt mer basisk ;)
Lykke til. Finner nok løsningen.

Photobscura sa for siden:

Det skal optimalt være ca 70 prosent fett, 25 prosent protein og 5 prosent karbo i en ketogen diett, med individuelle tilpasninger, f.eks så kan det være en idé å øke på proteiner dersom du trener mye.
Man kan alltids tilpasse ketolyse til en viss grad, man finner jo ut hva kroppen tåler og ikke tåler. Noen kan fint ligge på 20 og kanskje mer karbo, mens noen må ligge på femten, kanskje til og med litt mindre. Noen kan stappe innpå med meieriprodukter, mens andre kan ikke spise så mye som en ostebit før det stopper opp. Noen kan dikke en liter lightbrus om dagen uten at det påvirker vektnedgangen, mens andre må holde seg helt unna. Men som flere sier, om du har hatt suksess så langt, og ikke noen platåer å snakke om (typ, mer enn fire uker), så fortsett som du gjorde :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.